Welke reisbureaus zijn aan te raden?

Hallo,

om elkaar te helpen tijdens onze reizen naar Ecuador lijkt mij het leuk om elkaars ervaringen te delen over bepaalde reisbureaus.

Als iedereen hier goede/slechte ervaringen neer kan zetten kunnen wij elkaar helpen met deze informatie omdat ik denk dat heel veel mensen na de eerste keer graag nog een keer terug willen naar Ecuador.

Ten eerste wil ik beginnen met het reisbureau Happy Gringo.
Mijn eerste reis heb ik met hulp van Happy Gringo samengesteld.

Ik heb dagtours gedaan zoals Raften en het historisch centrum bekijken. Een Jungle tour en een tour naar de Galapagos.

Al deze tours zijn mij goed bevallen, ik ben goed geholpen met de samenstelling en zij vroegen mij altijd naar mijn wensen, alles werd hierop aangepast en zo heb ik reis gemaakt die perfect bij mij paste.

Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende reisbureaus??

A

Wij zijn in 2008 met Sawadee naar Ecuador geweest en ik moet zeggen, dat dit een geweldige ervaring was. Wij hadden als reisbegeleider een Nederlandse, die in Banos woont en die met een Ecuadoriaanse Indiaan getrouwd is.
Sawadee organiseert reizen, die wat avontuurlijker zijn, dan de meeste andere bureau’s. Zo verbleven wij ook een nacht bij plaatselijke bewoners in Otavalo. Het is dan wel fijn, als je de Spaanse taal wat machtig bent. Van onze hospita hoorden wij, dat zij met Amerikanen alleen maar in de gebarentaal kon “praten”.
Wij hebben in Otavalo ook een rit op paarden gemaakt en wij zijn een eindje de Chimborazo op gelopen. De tocht omlaag ging met mountainbikes!
En als klapstuk van de veiling wil ik iedereen aanraden om vooral naar Cajas te gaan, een natuurpark bij Cuenca.
Impressie reis Ecuador

Ik heb ook een reis geboekt bij Happy Gringo - we hebben in Quito een last minute naar de Galapagos eilanden geboekt. We hebben flink wat rond geshopt maar bij Happy Gringo waren ze het aardigst en het goedkoopst en de verkoper kon ook echt precies alle verschillen tussen de opties en wat je ziet op de eilanden uitleggen, dus Happy Gringo was voor ons echt de beste! Ik heb trouwens ook later nog een tour naar Samona Lodge bij ze gekocht wat ook perfect voor ons was.
Nog een tip - het is dus gewoon vele malen goedkoper om gewoon in Quito last minute te kopen, dan van tevoren via internet te boeken - in ons geval heeft het zeker $300 pp gescheeld!

Hoi,

Je kan ook op de bonnefooi naar Ecuador… dan is alleen goedkoop vliegticket van belang. Het is niet een erg groot land en alles is overzichtelijk. Alleen is OV vaak erg inefficient en druk. In groepsverband reizen vind ik Shoestring een prettige organisatie. Ze zijn ook relatief goedkoper dan de andere reisorganisaties…