Ik ga van 17 aug t/m 7 sep naar Thailand met mn rugzakkie. Ik wil dan niet als een gek overal heenreizen.
Dus mn vraag is, welk gebied kan ik het beste heen gaan. Ik hou van natuur/cultuur/zee. Uitgaan/party etc geef ik niet veel om, maar kan wel eens leuk zijn
Is duiken in de periode te doen?
3 weken, en je wilt niet als een gek gaan rondreizen, dan zou ik kiezen of je het noorden dan op je gemakje gaat bekijken ( vooral natuur/cultuur/historie en in de omgeving Chang Mai / Chang Rai een trektocht maken) of je pakt de kant ten zuiden van Bangkok. ( meer zee, strand vertier maar als je wilt ook wel wat natuur/cultuur )
Het ligt er maar net aan waar je het liefste voor gaat. In het noorden kan je in een goed hotel met zwembad ook prima luieren en als je richting het zuiden gaat kan je bijvoorbeeld in Khao Sok of Khao Sam Roi national park ook de natuur meenemen.
Duiken is natuurlijk alleen in het zuiden en ik heb nog nergens gehoord of ervaren dat je in jouw periode niet zou kunnen duiken. De meest ideale omstandigheden liggen dan misschien meer in november / december maar als je geen AL te verwende duiker bent, kijk je tijdens ieder jaargetijde je ogen uit…