Na heel veel vliegtickets te hebben geboekt bij diverse reisbureau’s, vliegmaatschappijen, etc. zijn de volgende maatschappijen die naar Turkije vliegen:
Turkish Airline: best wel dure grap met heel veel tussenstops. Bijvoorbeeld: een trip naar Antalya vanaf Schiphol kan soms 12 uur duren omdat zij in Istanbul stoppen om met een andere vliegtuig verder te vliegen.
KLM: net zo duur als Turkish Airlines
Transavia: iets goedkoper dan bovenstaande maatschappijen.
Corendon: duitse vliegmaatschappij die best wel betaalbare tickets verkoopt. Hier geldt het concept “boek op het laatste moment want dan heb je de goedkoopste ticket”
Condor: duitse vliegmaatschappij: idem als boven met als kanttekening dat je een week vantevoren een goedkopere ticket kan krijgen.
Sunexpress: duitse vliegmaatschappij: idem als condor.
Onur Air: de nederlandse regering heeft geen vertrouwen in deze turkse vliegmaatschappij maar ze vliegen wel vanaf Schiphol. Onur Air is te boeken via www.komfly.com
Pegasus Airlines: ik dacht een brits of turkse maatschappij maar hier geld ook dat de tickets goedkoop zijn als je het ruim vantevoren boekt. Ik heb zelf geen ervaring met Pegasus maar ik heb vernomen dat zij redelijk goed zijn. Pegasus kan je het beste gebruiken als je een binnenlandse vlucht in Turkije wilt nemen.
Zijn er nog meer vliegmaatschappijen die naar Turkije vliegen??
Corendon is niet Duits maar oer-Nederlands, met een Turks tintje (Turkse eigenaar) :).
Pegasus is Turks. En zij zijn niet de enige goede maatschappij voor een binnenlandse vlucht, mijn voorkeur gaat uit naar AnadoluJet (dochter van THY), maar je hebt ook nog AtlasJet, Onur Air, Sunexpress…die zijn allemaal even goed of slecht.
Wat betreft Onur Air: dat de NLse regering er geen vertrouwen in heeft, is niet waar. Ze hadden een vliegverbod in 2005, maar dat is allang weer opgeheven en ze zijn de laatste jaren heel erg veel verbeterd. Anders zouden ze echt niet meer vanaf Schiphol vliegen.
Corendon is een Turkse reisorganisatie die tevens low cost vluchten aanbiedt van Turkije naar Nederland, Belgie en Duitsland. Vanuit Nederland (Amsterdam, Eindhoven, Maastricht) wordt gevlogen op Istanboel, Antalya en Bodrum.
Onur Air staat al geruime tijd onder verscherpt toezicht van de IVW. Tot voor kort ging het de goede kant op, maar de laatste week gaat het weer bergafwaarts met de Turkse maatschappij. Daarom houdt de inspectiedienst Onur Air extra in de gaten. Ook de Turkse autoriteiten zijn op de hoogte gebracht van het voorval en zijn daarop aangesproken. Het toezicht in het land op luchtvaartmaatschappijen schiet tekort, aldus de IVW. De inspectie maakt zich grote zorgen over kleine buitenlandse prijsvechters als Onur Air, Fly-Air en Phuket Air. De toestellen vertonen te veel gebreken en daarom staan dergelijke vervoerders onder verscherpt toezicht.
N.a.v. bovenstaande:
Natuurlijk vliegt Onur Air vanaf schiphol naar Turkije, maar betekent nog niet dat NL vertrouwen heeft in Onur Air?!
Ja wat is ‘vertrouwen’? De luchtvaartautoriteit houdt het in de gaten en als ze echt onveilig of gevaarlijk zijn, dan vliegen ze niet meer van Schiphol, dan krijgen ze gewoon geen toestemming meer om in Nederland te landen of op te stijgen
Kadin : het betekent wel dat ze vertrouwen hebben, anders krijgen ze namelijk gewoon geen landingsrechten
Enne wat Eylem al zei : Corendon is echt 100% Nederlands met een eigenaar die oorspronkelijk afkomstig is uit Turkije
Mag ik overigens de bron van dit artikel weten? Weet je zeker dat dit recent is? want alles wat ik vind over de IWV en Onur Air stamt uit 2005 of eerder. Ik hou het nieuws toch behoorlijk bij maar heb de laatste jaren hier niets meer over gehorod en betwijfel eerlijk gezegd of het recent is. Die andere namen (Fly Air en Phuket Air) stammen namelijk ook uit die periode van 2005.
En zoals raak al zegt, Corendon is wel degelijk 100% Nederlands, er is vorige week nog een heel programma over geweest. De eigenaar is een Nederlandse Turk
Jullie hebben helemaal gelijk!! Mijn excuses. Ik heb de berichten ontvangen van een medewerkster van Onur Airlines en begreep ook niet waarom zij dan wel naar Nederland vlogen.