Binnenkort gaan wij een maandje naar thailand en gaan daar ook een auto huren en willen dan wat rond trekken.
1- Werkt googlemaps en navigatie in thailand ?
2- is er een manier om de kaarten toch offline te gebruiken…
3- misschien een andere betere navigatie voor op de telefoon ?
Ik heb een Samsung-tabletje (Android).
Sinds kort heb ik daar Navigator van MapFactor op zitten.
Niet geheel gratis tenzij je Google-maps gebruikt.
Ik ga vandaag uitvinden of Navigator me van Bang Saen naar SalaDaeng in Bangkok brengt.
Normaalgesproken maak ik gebruik van Garmin, maar die heb ik even uitgeleend.
Navigatie werkt perfect in Thailand en tot op heden ben ik nog overal gekomen waar ik wezen wilde.
Let op met het gebruik van Google-maps. Veel POI’s zijn ingegeven door Google-gebruikers zelf en komen niet altijd evereen met de werkelijkheid. Voorbeeldje: Zoek in google-maps eens naar Miracle Grand Hotel in Bangkok. Je zult zien dat dit hotel op 4 plaatsen zit binnen een cirkel van 1 kilometer. Dus altijd even verder zoeken, desnoods met streetview!!
Nou, daar gaat ie dan:
Had als vertrekpunt mijn condo in Bang Saen (pakt hij automatisch) en wilde als reisdoel een hotel in Saladaeng - Bangkok.
Je kunt Google gebruiken om die lokatie te zoeken, maar ook op adres in combinatie met POI (zoals elke andere navigator).
Zoeken op land en stad is geen probleem, maar doorzoeken op straatnaam wordt problematischer…combinatie van Thais en Engels.
Maar goed, eenmaal de route laten berekenen op weg van Bang Saen naar Saladaeng.
Navigator zou me voornamelijk over lokale wegen sturen en tolwegen mijden, indien mogelijk.
Dit kan wel eens leiden tot verwarring; de navigator zegt dat je een afslag moet nemen, die circa 10 meter lager gesitueerd is.
Maar al met al redelijk tevreden en ik kwam keurig voor de deur van mijn hotel in Bangkok uit.