In de handel zijn drie soorten gasflesjes te verkrijgen.
doorprikbare gasflessen
gasflessen met draadwindingen om een gasbekken op vast te draaien
gasflessen met klikstop
Welk type gasflesjes zijn er in argentinië te verkrijgen en bijgevolg… welk type gasbekken moet ik aanschaffen?
Zijn gasflesjes makkelijk te verkrijgen in toeristische hotspots en daarbuiten?
alvast bedankt!
Ben geen grote kampeerder of kenner van campingartikelen, maar weet wel dat je op de meeste campings bij een standplaats voor je tent er sowieso een kookplek bijkrijgt. Die “kookplek” is dan traditioneel voor de barbeque (“asado”), dus voor het maken van vuur. Geen Argentijn gaat kamperen zonder vleesmaal. Maar voor het opwarmen van water etc. is het natuurlijk handiger gas te gebruiken. Kijk hier bijvoorbeeld eens, maar zo zijn er natuurlijk nog veel meer outdoor zaken in vooral Gran Buenos Aires…
Is het niet handiger om te koken op benzine? Wij hebben 10 weken door argentinie, chili, bolivia en peru getrokken en ik heb heel weinig campeer winkels gezien en als er al gasflessen (of blikken) werd verkocht was het vreselijk duur. Wij hebben altijd gekookt op msr en coleman branders met gewone loodvrije benzine en dat ging prima.
Bedankt voor jullie reacties! Tja, benzine is inderdaad makkelijker voorradig in meer afgelegen gebieden, maar tot heden heb ik nog geen lichtgewicht systeem hiervoor gevonden (wat wel makkelijker is bij gasbrandertjes). Aangezien we met de rugzak reizen door zowat alle klimaatzones van Zuid-Amerika telt elke gram. Ondertussen heb ik me een bekken met schroefsysteem van slechts 60 gram aangeschaft, dus dat zit wel snor.
En bij veel wind kan ik de BBQ nog aansteken met de gasbrander…