Kamperen en koken

Hallo,
wij gaan over een aantal maanden rondtrekken in argentinie en chili en zijn van plan ons tentje mee te nemen voor een paar trektochten.
Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft wat betreft brandstof soorten/merken die verkrijgbaar zijn in argentinie en chili. Zelf hebben we een brandertje voor campinggaz en uit een uit het oostblok afkomstig ding wat past op coleman en vergelijkbare gastankjes. In de LP las ik dat je beter een allesbrander mee zou kunnen nemen, maar dat lijkt me een stuk zwaarder. Ik ben benieuwd naar de mening van ervaringsdeskundigen…
Groetjes Sarah

Heel verstandig je tent mee te nemen want in Argentinie kun je prima kamperen. Zowat elk plaatsje heeft wel een camping municipal en anders kun je vaak wel ongestoord in de parque municipal staan (dit laatste ivm veiligheid echter enkel aan te raden in de kleinere plaatsen)
Heb zelf een benzinebrandertje, maar kan me herinneren soms ook wel die GAZ tankjes te zien liggen in de winkels. Heb er echter nooit op gelet of ze echt op élke hoek te koop zijn.

Beste Sarah,

Inderdaad een goed idee om de tent mee te nemen. Het is een outdoor / trekking land bij uitstek en beter je eigen spullen dan huren…

Een gasbrander is prima en werkt prima. Het is niet noodzakelijk om een allesbrander of iets dergelijks mee te nemen. In vrijwel alle dorpen die als startpunt dienen voor treks, zoals bijvoorbeeld El Calafate, kan je gastanks kopen.

Wel heel erg belangrijk is om het volgende te realiseren. Alhoewel het een outdoorland is, is er absoluut geen trekkers-voedsel verkrijgbaar. Wat ik bedoel is de, in nederland ruim verkrijgbare, maaltijden waar je water bij moet doen. Wees dus verstandig en koop dat vooraf in Nederland (bijvoorbeeld bij Beversport of Demmenie). Anders zul je met zware blikken en zakken pasta / rijst moeten sjouwen tijdens de trektochten.

Succes,
Michel