Welke excursies zijn er vanuit Albufeira?

Ik ga waarschijnlijk eind oktober naar Albufeira, ben me een beetje aan het inlezen op internet en ik vroeg me af wat voor excursues je vanuit daar kan boeken, heeft iemand tips? en hebben jullie dit dan bij de touroprerator geboekt of bij een lokaal excursie bureau? want ik heb hier een slechte ervaring mee gehad in Egypte…

Alle info is welkom! Groetjes Sasja

Hey Sasja,

Er zijn aardig wat excursiemogelijkheden in Albufeira, verschillende bootexcursies zijn via je reisleiding te boeken, erg mooi langs de prachtige kustlijn. En over de jeepsafari heb ik erg goede verhalen gehoord! Het ligt er denk ik wel aan of er genoeg animo voor is want zo aan het eind van het seizoen kan het nogal rustig zijn met toerisme…
Een auto huren is ook een aanrader, veel leuke dingen te zien en doen in de Algarve. Ook ZooMarine is erg leuk voor een dagje!

Fijne vakantie!

ik raad je ook zeker aan om naar lissabon te gaan!super stad!!!of sevilla is ook mogelijk!ach,er is genoeg te doen!veel plezier!

o,zie nu pas dat je er waarschijnlijk al zit!veel plezier dan maar!

Ja ben nu bijna twee weken terug, en ook naar Lisboa geweest!! De hele vakantie was heerlijk!!! Heb Heimwee!!

ja,kan me voorstellen!hadden wij toen ook!hebben jullie nog veel gedaan?vorig jaar zijn we terug gegaan naar portugal,alleen toen bij de kust van lissabon!echt super!

Hopelijk hebben jullie het ontzettend leuk gehad!

Heb zelf een paar jaar terug als chauffeur gereden op de jeep safari’s, Descobertha had de beste jeeps met hele afwisselende excursies, je goed laten informeren wat je allemaal gaat zien, de ene rit gaat naar Monchique met ruige natuur de ander gaat het achterland in door boomgarden en langs Medronje stokerijen, ook kun je richting Silves gaan waar een aardig overblijfsel is van de Mooren. Lunch zit bij de prijs inbegrepen, vergeet de chauffeurs niet een tip te geven, daar wordt na 10uur rondrijden 25 euro uitbetaald voor een hele dag werken…

Er is genoeg te doen en te zien van een rijk verleden ook al wordt het een beetje overschaduwd door grote hotel complexen…

welke is dan de beste keuze voor de jeepsafari’s van de 3

Ik vind persoonlijk de Monchique route het mooist en meest afwisselend (met Descobertha.) Er wordt veel verteld over de achtergrond van de Algarve en je ontmoet leuke oudjes die nog werkzaam zijn zoals 50jaar geleden.

Veel plezier!:zon02:

Hoi,

kijk maar op www.portugal4all.eu, een ‘lokale’ reisbureau maar dan in Nederland. Je betaalt hetzelfde prijs maar kan alvast hier reserveren en kiezen.

Ik ga over 3 weken naar Albufeira, en ik wil graag een excursie maken naar Lissabon. Is dit vanuit Albufeira te regelen? Heeft iemand er ervaring mee?
Ik ga nu nog even rondsurfen op het internet

Is goed te doen en volop te koop Wil je via excursie of zelfstandig?

Groeten,
John.

Ik ga eind augustus voor het eerst naar Albufeira. Iemand nog tips?