Medio Augustus 2010 gaan mijn vriendin en ik (28jr) naar Albufeira. We willen daar ook een auto gaan huren en dingen gaan bezichtigen. Aangezien we beide geen idee hebben wat er te zien is dacht ik, dan maar aan de experts vragen.
Zijn er in de buurt mooie bezienswaardigheden, natuur of gebouwen die we absoluut niet mogen missen?.
Alle tips met een korte uitleg zou perfect zijn. Ook eventuele goede (authentieke) restaurantjes zijn welkom.
Hallo,
Albufeira is een leuke badplaats, hele mooie kust en een gezellig centrumpje met goede restaurants.
Leuk dat je een auto gaat huren. Het achterland is namelijk schitterend! Silves mag je echt niet overslaan, een supermooi dorpje met een mooie burcht. Onderaan de burcht heb je een leuk restaurant waar je heerlijk kunt lunchen.
Monchique is een plaatsje hoger in de bergen, beetje schilderachtig. Dat is ook wel leuk.
Een absolute must-see is Lagos, superleuk stadje! Hele mooie kust, maak vooral een boottochtje, en een gezellig centrum.
Ook Sagres and Sao San Vicente zijn de moeite waard!
Volgens mij kun je zelf nog naar Lissabon gaan, maar misschien is dat iets te veel van het goede. Dat is misschien beter voor een aparte vakantie.
Wij waren in februari in Albufeira en dan is het net als Zandvoort in de winter, ietwat saai omdat heel veel zaken dicht zijn. In Silves kan je de best bereide Piri piri kip eten, en als je toch naar Monchique gaat doe dan ook Alte aan. Bij de Spaanse grens is Tavira een bezoek waard. Een oud stadje met veel bezienswaardigheden en terrasjes. Een dag in het warme zonnetje? Dan naar de Ria Formosa. :zon02:
Terug naar Albufeira de oude kustweg nemen, minder snel maar mooier.
Veel plezier.