Excursies vanuit Albufeira

iemand ervaring met de diverse excursies in Albufeira. Ben vorig jaar daar geweest en hebben toen zelf trips ondernomen naar Lissabon, Sevilla, Faro en Portimão.

Dit maal zitten we te denken om in ieder geval naar Sagres en Cabo São Vicente te gaan, die kant in ieder geval, maar omdat dat met een openbaar vervoer wel niet te doen zal zijn, wellicht een excursies. Iemand hier ervaring mee?

Verder willen we naar Tavira, wat is het makkelijkst om daar te komen?

En de markt in Loule, als je een excursie doet, heb je nog tijd om het dorpje te bezichtigen?

Nog tips voor een bepaald soort bootexcursie om die grotten o.a. te bekijken.

Nog een vraagje, hoe kom je bij dat zandsculptuurfestival? Rijden hier bussen naar toe? Of excursies?
Want die taxi’s in Portugal, geen idee of die er zullen staan. Zo kwam ik vaker uit het busstation bij Albufeira en vrijwel nooit waren er taxi’s en aangezien je die op straat niet mag aanhouden, lijkt een taxi mij niet echt handig.

Dus als iemand nog tips heeft en of ervaring laat het me weten.
Ga eind juni erheen.

Zoveel Hollanders gaan er naar Albufeira? Niemand geen ervaring met excursies?

Ik ga zelf eind augustus voor het eerst naar Albufeira. Kan je dus helaas geen tips geven, maar misschien heb jij er wat voor mij?

Ik ga eind juni, dus als ik iets weet zal ik het hier plaatsen. Vorig jaar heb ik alles zelf geregeld wat prima te doen is, maar wil nu wat dingen gaan zien die wat moeilijk te bereikbaar zijn met het openbaar vervoer.

Het zandsculpture festival in ieder geval kun je met een taxi heen of een shuttle service.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen en excursies die je eventueel gaat doen. Wanneer is het zandsculpture festival? En waar? En enig idee of een excursie naar Lissabon beter met de bus of met de trein te doen is?

Hier is de website van dat zandsculpture festival ; http://www.fiesa.org/ Het is de hele zomer en ligt vlakbij Albufeira. Ben daar nog niet geweest, maar ga deze zomer wel.

Naar Lissabon ben ik met de openbare bus gegaan. (het treinstation ligt nogal buiten de stad, terwijl het busstation lopend te doen is). Hadden ze bus van 6.30 uur geloof ik en rond 9.30 uur ben je in Lissabon. En terug hebben we de bus van 18.00 uur ongeveer genomen en ben je om 21.00 uur in Albufeira.

We hebben daar een dagkaart voor de metro/tram genomen en zelf allerlei dingen bezocht (Belem, Baixa Chiado, Bairro Alto). Maar met de bus is prima bevallen. Je hebt gereserveerde zitplaatsen, het kostte vorig jaar geloof ik 36 euro, retour. En je komt bij een metro station aan. Je kunt ook met georganiseerde reizen mee, maar ik hou er niet van als de reisleider bepaald hoe lang we overal zijn. Vaak zit je uren in de bus en rij je voorbij monumenten enzo, terwijl ik rustig op mijn gemak foto’s wil maken en niet steeds op de klok moeten kijken omdat je 15 min hier hebt en 20 min daar etc.

Sevilla vind ik trouwens ook een aanrader. Was qua tijd wel krap, we hadden net 4 uurtjes met de openbare bus ook daar heen gegaan, maar echt mooie dingen gezien. We hebben de eerste bus heen genomen, zit je wel 4 uur in de bus. En terug de laatste maar die gaat vrij vroeg al.

1 like

Bedankt voor de tip, ons plan was ook inderdaad niet om met een georganiseerde excursie te gaan om dezelfde reden!! Wel zitten we te denken aan een jeepsafari en misschien een boottocht, dus als je daar ervaringen mee hebt? Het zandsculpture festival ziet er leuk uit, zullen we ook zeker bezoeken!! Met wat rondvragen moet dat te vinden zijn. We zitten in Rocamar Beach hotel dus direct bij het strand.

Ik wil dit jaar ook een boottocht gaan doen bij die grotten. Dus mocht ik dat gaan doen laat ik het achteraf wel weten. Jeepsafari vind ik nooit zo, dus dat ga ik niet doen. Dat zandsculpture festival moet zeker lukken, anders in het hotel zullen ze het wel weten. Ik ga het uitzoeken

1 like

Heb je geen mogelijkheid om een auto te huren? Wat ik erg mooi vond was Sintra en omgeving, daar is behoorlijk veel te zien.

Ik niet. Ik heb geen rijbewijs en mijn reisgenoot houd niet van die stijle hellingen en de rijstijl van de portugezen.