Tips Albufeira

Ik ga dit jaar naar albufeira. Waar kan ik het beste zitten? /bij het oude of nieuwe centrum?
En zijn er nog leuke tips voor bezienswaardigheden, stranden, boottochten enz.?

Thnx!!

zeker weten het oude!tenzij je alleen maar wilt uitgaan,want dan zit je er midden in.wij vonden het oude veel gezelliger.overdag winkelen en s,avonds op het plein lekker op het terras zitten en eten.er speelde meestal ook wel wat.wij zijn toen met verschillende excursie meegeweest onder andere naar silves,lagos en het zuiderlijkste puntje:cabo de vincente,mooi!ook zijn wij een dag naar sevilla(spanje)geweest en een dag naar lissabon!allebei leuke steden!maar lissabon heeft mijn hart gestolen.ook zijn we nog naar loule geweest.hebben echt een heerlijke vakantgie gehad in portugal!

Hoi Dieuwie.

Wij zaten in het nieuwere gedeelte met inderdaad de “strip” om de hoek. Heel leuk om uit eten te gaan, leuke winkeltjes en natuurlijk veel uitgaansgelegenheden. Heel gezellig!

Regelmatig lieten we ons vooral s,avonds, met een taxi (heel goedkoop) of met het treintje naar het oude gedeelte vervoeren. Nog gezelliger met inderdaad hele leuke pleintjes, waar iedere avond buiten wel wat te doen is. Muziek, theater, enz… En natuurlijk heerlijk om te winkelen. :wink:

Die excursie, Historisch Algarve zoals hierboven door mikkie al beschreven, zeer de moeite waard. :thumbsup:

Hier onder mijn naam, zie je bij mijn avatar een foto die ik daar op Kaap Vincente gemaakt heb.

Hele fijne vakantie in Portugal gewenst. :wink:

Hoe kom je dan in Sevilla en Lissabon??? Met een bus? Of is het ook met de trein mogelijk?

nou wij hebben die als excursie gedaan,dus met de bus!ze schijnen voor lissabon nu zelfs 2 daagse excursie aan te bieden!echt de moeite waard!
hoe het verder met vervoer daar zit weet ik niet.auto huren kan natuurlijk altijd.

Ik ben zelf net terug uit Portugal voor mijn werk…

Wat ik kan aanraden:

Huur een auto, en trek er lekker op uit! De wegen zijn in goede staat, en de plaatsen staan duidelijk aangegeven. Albufeira/Praia de Oura zijn allebei leuk, alleen Oura is dus bij de strip (nieuwe gedeelte) en dat is dus “de place to be” voor de jongeren…

Excursiemogelijkheden:

• Sevilla
  • Lissabon ( in 1 dag of 2 dagen)
  • Cabo de Sao Vincente
  • met de auto naar Lagos/Alvor…
  • Vilamoura is ook leuk met mijn jachthaven… En eventueel voor golfliefhebbers ook een aanrader!!!

De steden zou ik zelf bezoeken met een excursie met een bus… Omdat je gewoon niet goed weet waar je de auto kan parkeren etc. Verder lekker een autootje huren, en genieten!!

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel!!!

Gr. Cynthia