Albufeira

Hoi, ik ga komende week naar Albufeira. Heb wat vragen.

De stranden, zitten er rotsen in zee (ik weet dat er rotsstranden zijn, maar kan je bv zonder schoenen het water in, of heb je van die scherpe rotsen, grote stenen in zee ofzo)?

Verder is het openbaar vervoer goed geregeld, waar kan je makkelijk met de bus naartoe in de omgeving?

Zijn er georganiseerde dagtours naar Lissabon en Sevilla. Wat kosten die ongeveeer? Ik heb gezien dat een losse busreis zelf 35-40 euro kost. Maar weet niet precies of dat zo handig is.

Iemand ervaring met die lissabon dagexcursie, hoeveel tijd heb je zelf in de stad om rond te kijken? En wat de prijs ongeveer zal zijn.

Alvast bedankt

Hoi hoi,

Ik ben in Albufeira geweest.
Je kunt prima de zee in zonder schoenen. Er zijn geen scherpe stenen in de zee.

Je kunt een kaartje kopen bij het busstation in Albufeira (centrum) Daar zit een winkeltje van de busmaatschappij. Het is een soort OV chipkaart. Je kunt je goed verplaatsen met dat kaartje en de kosten zijn niet zo hoog.

We hebben een georganiseerde tour gedaan naar Lissabon. We betaalden ongeveer 20 per persoon. Je moet in Albufeira even kijken, daar wordt genoeg aangeboden.
We hebben een aantal plekken in Lissabon bekeken en daarna had je nog zo’n 2 a 3 uur om er zelf op uit te gaan.

Succes!

Gr Anika

Hoi Anika, Bedankt voor je reactie. Ik ben inmiddels al in Albufeira geweest. Ik zat dicht bij het busstation dus dat lag op loopafstand. Voor mensen die willen weten wat ik gedaan heb.

Ben in Faro geweest met de openbare bus, was zeer de moeite waard, overzichtelijke stad, makkelijk dingen te vinden, mooie gebouwen etc.

Verder ben ik met de openbare bus naar Lissabon geweest. S morgens om 07.00 uur ongeveer vetrekken en rond 10.00 uur ben je in Lissabon. Gaat perfect. Daar met een dagkaart naar o.a. Belem geweest, Bairro Alto, Baixo Chiado. Eigenlijk veel dingen gezien wat je ook met zo’n toer doet, maar we namen dus rond een uur of 18.00 uur de bus terug om vervolgens rond 21.00 uur in Albufeira te zijn. Heb je veel meer vrije tijd. Waar we wel geen rekening mee hadden gehouden met de spits in Lissabon. Metro was rond 17.00 uur echt extreem druk, dus ik zou een andere tijd terug gaan. Misschien een bus later.

Heb ook Sevilla met de openbare bus in 1 dag gedaan. Wel wat kort, maar ik hou niet van die excursietoers waar je eerst urenlang mensen moet ophalen en vervolgens hun bepalen wat je ziet. Dus in Sevilla, eerste bus heen. Je bent wel pas om 11.00 uur daar en om 16.30 uur de bus terug. Dus kort, maar in die korte tijd hebben we lopend veel bezienswaardigheden gezien en alles was ook prima te doen. Je kon wel niet in Albufeira je terugreiskaartje kopen helaas, dus je moest in Sevilla direct je reis terug kopen.

Ben verder nog in Portimao/Praia da rocha geweest, maar vond dat niet de moeite waard.

Als iemand nog iets wil weten, mail me maar.

Gr Jessica