Welke eilanden in 3 weken?

Hallo iedereen,

Wij (mijn vriend en ik) gaan begin juli 3 weken naar Indonesië en vliegen op Jakarta.
Nu zitten wij met het dilemma welke eilanden wij willen gaan bezoeken in deze 3 weken.
Ik heb de post “welke eilanden te kiezen” gelezen, maar dit helpt mij niet echter verder omdat dit vooral gericht is op leden die nog nooit naar Indonesië zijn geweest.

En dit is ook precies ons probleem, omdat mijn vriend nog nooit naar Indonesië is geweest en ik redelijk wat van Indonesië heb gezien (Java: Yogyakarta - Dieng - Pangandaran, Bali: Lovina - Ubud - Kuta, Lombok: hier 6 maanden gewoond 7 jaar geleden).

Aan de ene kant wil ik hem graag alle hoogtepunten van Indonesië laten zien, en kom je wat meer uit op de routes die ik heb gedaan op Bali en Java en wil ik hem graag laten zien waar ik heb gewoond (op Lombok), maar aan de andere kant wil ik ook graag iets ‘nieuws’ zien en lijkt Flores mij prachtig. Ik kom eigenlijk uit op verschillende 4 opties:

Optie 1:

• Lombok: 4 dagen Senggigi e.o. + 3 dagen Gili (Air of Meno? Ik weet niet hoe de stranden er nu uitzien, 7 jaar later? Of is Nusa Lembongan een betere optie?) (7 jaar geleden gezien)
  • Flores: 7/8 dagen (van Ende naar Labuan Bajo met dagtrip Komodo/Rinca) (nog nooit gezien)
  • Bali: 4 dagen Ubud + 3 dagen Sanur (of Nusa Lembongan, als ik de Gili’s niet kies) (7 jaar geleden Ubud gezien)
    Nadeel: we skippen Java terwijl wij al op Java zijn want we vliegen heen en terug op Jakarta.

Optie 2:

• Java: 7/8 dagen Bandung - Yogyakarta - Bromo - Surabaya (7 jaar geleden alleen Yogyakarta gezien)
  • Flores: 7/8 dagen (van Ende naar Labuan Bajo met dagtrip Komodo/Rinca) (nog nooit gezien)
  • Bali: 4 dagen Ubud + 3 dagen Sanur (7 jaar geleden Ubud gezien)
    Nadeel: we skippen heel Lombok en ik kan dus niet laten zien waar ik heb gewoond.

Optie 3:

• Java: 7/8 dagen Bandung - Yogyakarta - Bromo - Surabaya (7 jaar geleden alleen Yogyakarta e.o. gezien)
  • Bali: 4 dagen Ubud + 3 dagen Sanur (7 jaar geleden Ubud gezien)
  • Lombok: 4 dagen Senggigi e.o. + 3 dagen Gili (Air of Meno? Weet nu hoe de stranden er nu uitzien, 7 jaar later? Of is Nusa Lembongan een betere optie?) (7 jaar geleden gezien)
    Nadeel: dat ik van deze optie al teveel heb gezien.

Optie 4:

• Lombok: 4 dagen Senggigi e.o. + 3 dagen Gili (Air of Meno? Ik weet niet hoe de stranden er nu uitzien, 7 jaar later?) (7 jaar geleden gezien)
  • Java: 7/8 dagen Bandung - Yogyakarta - Bromo - Surabaya (7 jaar geleden alleen Yogyakarta gezien)
    Nadeel: er gaat geen vlucht van Lombok naar Flores (de boot is voor ons geen optie) en we zullen dan altijd via Bali vliegen.

Welke optie is het meest haalbare maar ook het meest gevarieerde? We willen graag een mengelmoes van cultuur, natuur en strand. En over de stranden, wat is jullie ervaring met de Gili eilanden? Hier was ik dus voor de laatste keer 7 jaar geleden en ik heb begrepen dat er behoorlijk wat veranderd is.
Kunnen wij het beste kiezen voor Nusa Lembongan / Sanur / Gili Air / Gili Meno / Gili T? Wij willen een mooi wit strand met helderblauwe zee, zo min mogelijk vervuiling en we zijn ook niet op zoek naar een party plek maar wel waar we 's avonds kunnen loungen/cocktailtje kunnen drinken.

Wij zullen ook geen scooter huren (i.v.m. dat je dan een motorrijbewijs nodig hebt) waardoor we wat beperkter zijn in wat wij kunnen gaan zien op een eiland en waardoor je toch wat meer vast zit aan een ‘toeristische route’.

Ik hoop dat mijn warrige verhaal zo een beetje duidelijk is :slight_smile: En ik kijk erg uit naar jullie adviezen! Alvast bedankt!