In november ga ik honeymoon-en in Thailand :vak02:
We verblijven eerst op Koh Samui en gaan daarna nog paar daagjes naar Bangkok.
Maar nu reist mijn vraag: Welke buurt en hotel?
Ik heb vorig jaar paar dagen in htl Narai gelogeerd voor mijn werk, maar daar was ik niet helemaal weg van.
We willen BKK echt ontdekken, dus vanuit welke omgeving is dat het beste?
Bij mij gaat er om dat mijn startpunt (hotel) strategisch gelegen is; daarmee bedoel ik: “in de buurt van de Skytrain”. Met dit vervoer kan je grotere afstanden binnen Bangkok in zeer korte tijd afleggen. Eenmaal in het gebied van je interesse, kan je je op je gemak voortbewegen.
Ik zou zeggen in de buurt van het hua lamphong station,rechtover heb je de mrt(metro line)je kunt dan verder rijden tot aan het asoke station waar je eventueel de sky train kunt nemen!!tussen hua lamphong en asoke station zijn gevestigd:een snake farm,lumphini park,een groot avondmarkt,genaamd:suan lum night plaza en pat pong.voor hotels ff checken op Bangkok.sawatdee.com.groetjes:georgessiam.
Zelf verblijf ik altijd in de buurt Sukhumvith, een erg gezellige levendige
buurt.
Volgende week vertrek ik richting Bangkok en overnacht in hotel Zennith Sukhumvith. Hier slaap ik altijd als ik in Bangkok ben.
Maar elders op het forum heb ik goede berichten over hotel Royal Benja gehoord. Ik ben van plan om daar deze trip ook te gaan overnachten.
Het voordeel van de wijk Sukhumvith is dat het dichtbij de sky train zit.
Veel plezier verder.
groeten Betty
Ik zit het liefst bij Sukhumvit Road…ons vaste hotel is idd ook het Royal Benja Hotel in Soi 5. Op korte afstand van de skytrain.
Twee jaar terug wilden wij het Zenith Sumhumvit eens proberen, maar is niet goed bevallen. Benja vinden we daarentegen heerlijk hotel, met schone en zeer ruime kamers.
Inderdaad bedoelde ik jou info Davenuman.
Via welke site boek jij het Royal Benja?
En heeft dit hotel minder gesluierde Arabieren? Want daar lopen er
in het Zennith heel veel van rond.
In het Royal Benja zitten ook wel wat gesluierde Arabieren, maar ik vond dit in het Zenith tijdens ons verblijf wel heel extreem…erg veel burqa’s.
Daarnaast waren deze mensen in het Zenith ook erg luidruchtig en zetten ze alle afval gewoon buiten de kamer op de gang.
Heb in het Benja (nog) nooit overlast gehad van andere gasten…
Niet echt verwonderlijk Dave - want de Sukhumvit (lage sois althans) staat bekend als de arabische wijk. Ik haat het overigens te zeggen, maar heb om dezelfde reden na 2005 het Zenith links laten liggen.
TJAAA!!!Dave,Royal Benja,Over het hotel,goede kamers,veel faciliteiten aanwezig,maar soms moet je wel stopjes in je oren doen,om goed te slapen,Ik heb er niets op tegen dat ze s’nachts"HANKI PANKIE"doen de arabieren,maar teveel is teveel.Die arabieren hebben helemaal geen respect voor de mensen hun nachtrust,mij zien ze daar nooit meer.Voor de 1600bath dat ik daar betaald heb,weet ik andere hotels waar het niet luidruchtig is!!georgessiam.
Georgessiam, ik gaf juist aan dat mijn persoonlijke ervaring in Royal Benja is dat ik GEEN overlast heb gehad, dit i.t.t. het Zenith Sukhumvit :).
Ja, klopt idd Joe, die Arabische wijk ligt precies tussen het Royal Benja en Zenith in. Toch vond ik het aantal moslims in Zenith stukken hoger dan in het Benja…
Veel moslims verblijven ook in het Grace Hotel, schuin t.o. Zenith…in Grace Hotel moet je zeker niet gaan zitten…
Ik had een slechte ervaring met royal Benja,ivb:geluidsoverlast,thats all!Over het hotel had ik geen enkel klagen van,mooie kamers,veel faciliteiten.Zenith,ben ik nooit geweest,kan er geen oordeel overgeven.
De laatste keer rond soi 15 Sukhumvit gelogeerd. Vlakbij Nana-station en op een minuut of 5 wandelen van de subwayhalte Sukhumvit. Uitvalsmogelijkheden zat. Volgende vakantie weer in dezelfde buurt.
bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik logeer in een Amari hotel op Koh Samui, dus ik ga die even bekijken wat het kost.
Ik moet zeggen dat ik het toch best lastig vindt om te kiezen welke buurt ik moet gaan zitten.
Maar ik weet nu iniedergeval naar welke hotels ik moet uitkijken!