In September vertrek ik voor een jaar richting Canada. Doel, werken en reizen met een WHP. En ik zit alvast voorbereiden te plegen wat betreft bagage. Heeft iemand tips qua handigheid…alleen een grote backpack? Of toch ook een koffer meenemen?
je vertrekt september 2009 ? ik ook ! Zelf heb ik een travelpack gekocht, dus die kun je open ritsen als koffer en kan hem ook als schoudertas dragen. Verder neem ik nog een kleine trolley mee, die ik evt als handbagage in het vliegtuig mee kan nemen. en is ook gemakkelijk in het gebruik als ik in Canada ben…misschien heb je er iets aan.
Wat toch wel verreweg het makkelijkst (en meest gangbaar is) bij backpacken. Is 1 grote backpack (n.b. die ‘koffer’ versie heb ik ook. Super handig, hoef je niet elke keer van boven af er alles uit te halen. En het heeft verder exact dezelfde voordelen als een backback). En een kleine rugzak voor handbagage en andere dingen. Die kleine rugzak kun je voorop dragen wanneer je echt aan het reizen bent. En een kleine rugzak is natuurlijk ideaal voor kleine tracks/ uitstapjes/ voor in bussen/ treinen/ de winkel/ etc.etc.
Het is alleen de vraag. Hoelang je op dezelfde plaats blijft, en hoeveel je van plek wisselt. Als je veel zal gaan reizen, dan raad ik een koffer + backpack ten zeerste af. Omgekeerd, wanneer je veel op 1 plek blijft, kan het handig zijn om wat meer bagage (dus wat meer luxe/ koffer) mee te nemen. Houd er wel rekening mee, dat een koffer +backpack vervoeren met veel vlieg/bus/trein maatschappijen ten eerste extra geld kost en ten tweede niet erg praktisch is natuurlijk.
O ja, nog 1 kleine tip voor het inpakken: ALLES OP ROLLEN(!!). Scheelt hoop ruimte en kreukels!
haha jaa lijkt me wel handig die kofferversie. Qua koffer heb ik geen grote hoor, ik heb een koffer die de maximale afmetingen heeft voor de handbagage. Zo kan ik daar mijn minilaptopje in doen en bijv. de papieren die ik allemala nodig heb. DAt is net even wat stevigeren. Ik ga wel rondtrekken, maar niet iederee week ofzo, blijft wel steeds voor een paar weken op dezelfde plaats.
wijz ijn in het voorjaar drie maanden naar australie geweest.
een trolley is heel handig. (reiskoffer op wielen, van zacht materiaal zodat het indrukbaar is. Backpackmodel zeg maar) Er kan veel in, je ritst het makkelijk open en je hoeft het niet te dragen maar kunt het achter je aan trekken. Daarbij een dagrugzak voor in het vliegtuig en voor excursies.
Een backpackhoes is handig voor de heenvlucht ter bescherming van je backpack/trolley en heb je teveel aan souvenirs gekocht heb je er een extra tas bij.
Wij hadden voor ons vermaak een nintendo ds bij ons en een ipod. Daarnaast een netbook voor de weblog en internet.
Winddichte fleece vest is heel handig als jas te gebruiken maar ook als trui.
Ook heb je windjacks die heel dun zijn maar ook wind en waterdicht. Zijn wel prijzig.
Voor de rest lichtgewicht kleding. Elk gewicht moet je meesjouwen. En daar is ook alles te koop hoor.
Handdoeken bijvoorbeeld koop ik altijd in land van bestemming. Is zwaar en neemt veel ruimte in namelijk.
goede wandelschoenen, goede sandalen/teva’s
wij hebben van die vacuumzakken gekocht voor de lange vluchten. Hierdoor konden we van veel bagage in heel weinig ruimte proppen. Door de zakken in te labelen in categorie kun je makkelijk alles terugvinden.
Wijhadden voor onze bagage (2 volw en 2 kinderen):
Backpackhoes met daarin rugdrager en handdoekponcho’s
trolley van kipling: helft van alle bagage
backpack andere helft van de bagage
dagrugzak voor in het vliegtuig
kinderrugzakje met de knuffels en speen en eten voor in het vliegtuig
kindertrolley met het speelgoed en luiers voor in het vliegtuig.
Buggy
Totaal aantal kilo: 43