WELKE AUTO

Hallo
We hebben twijfels over autohuur
We reizen met 5 personen en op autoverhuur sites is moeilijk iets passends te vinden
de meeste auto,s zijn voor 4 personen en ± 2 koffers echt bizar!
We hebben wel een suv toyota fortuner of vergelijkbaar gezien voor 4 personen en 4 koffers en daar blijken weliswaar 5 gordels in te zitten ( echter zit er in de achter bankleuning een neerklapbare armsteun )misschien word daarom geadverteerd voor 4 personen ?
we hebben twijfels of je nu wel comfortabel met 3 man op die achterbank kunt zitten ?
wie heeft er ervaring mee?
Een minivan heeft weer meer zitplaatsen maar weer weinig kofferruimte dus dan ligt je bagage in het zicht
pfff

Wij hadden een Toyota Hilux. Daar zou het met 3 achterin prima uit te houden moeten zijn. En plek zat voor bagage.
Dekentje mee om het uit het zicht te houden waar nodig.

Keus genoeg hoor, kost wel wat…

Toyota Avanza of Innova
(jammer genoeg de Condor niet meer)
VW Combi minibus of T5
Hyundai H1
Ford Tourneo

Veel succes

Ik zou ook eerder voor een 8-9 persoons bus gaan. De Toyota’s Quantums of Ford Tourneo, VW ook prima. De Hyundai H1 is zeer zwaar op brandstof (mijn ervaring).
Toyota Avanza niet doen. Is krap met 5 volwassenen plus bagage.
www.sunnycars.nl

Met zonnige groet,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Het ligt er natuurlijk ook aan of je bv een paar dagen self catering doet.
Dat deden wij wel (erg leuk, beetje kampeer gevoel), en dan sleep je dus wat meer mee (koelboxje, doosje eten, can water). Hou daar rekening mee!
Daarnaast, wil je zonder problemen over de dirtroads kunnen rijden. Dan kan zeker ook met een gewone auto, maar wij hadden dus een lekker hoge 4 wheel drive, en dan maak je je nergens zorgen over.
Is:
a. Leuk
b. gewoon een lekker gevoel
c. uiteraard een stukje duurder (maar vergeleken met de rest van de westerse wereld goedkoop)
d. Een hoge zit is goed voor wild spotten.

4 WD hebben wij gehuurd via selfdrive4x4.com (NL bedrijf, regelen echt alles voor je zelfs de transfers zijn geregeld)
Laat je niet afschrikken door alle hele gave echte safari verhalen, ze leveren ook gewoon losse auto’s zonder kampeer uitrusting.

toyota avanza hebben we zelf en die is comfortabel voor 4 personen achterin en inderdaad krap qua beenlengte de vijfde plek is oncomfortabel
zeker voor lange ritten
Bij veel auto,s zit er een neerklapbare armsteun op de achterbank en die zijn meer berekend om luxe te zitten voor 2 personen .
De auto verhuurder wil zich daarom ook alleen vastleggen op 4 personen per auto ?
Toch maar voor een busje gaan met weer weinig kofferruimte dan maar?

oeps foutje ik bedoelde toyota auris

Dacht al zoiets Tully, hier nog geen enkele Avanza gezien,
de Auris is de opvolger van de Corolla van destijds!

Maar de Avanza is eigenlijk ook alleen voor vijf of zes personen geschikt
zonder bagage, want de kofferruimte is nihil!

Als ik persoonlijk moest kiezen zou ik een busje nemen,
ben je van het hele bagage probleem af!
Je zit wat hoger en qua prijs toch nog een heel stuk
voordeliger dan een 4x4!

Met een 4x4 heb je trouwens weer hetzelfde probleem
voor 5 personen plus bagage!

En als je niet specifieke 4x4 trails gaat rijden heb je die echt niet nodig,
ook niet op de onverharde paden in de wildparken!

succes

Ik heb gekeken naar busjes en die hebben één groot nadeel ze hebben geen automaat
en dat heeft onze voorkeur

Toyota Fortuner dan? Is een luxe 4x4. Niet goedkoop maar die is vaak wel te huur als automaat.

Groetjes,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Dan kan een Hilux 3.0 Automaat een optie zijn.
Kost wel geld.
Als je een automaat wilt vanwege linksrijden en zo, niet druk over maken.
Na 10 kilometer weet je niet beter.

Wij hadden aan automat besteld, maar aangezien ik die platreed na 5 meter! ; ) werd het toch een handbak.
Geen centje pijn.

op de site staan vergelijkbare modellen als hilux allen als 4 persoons aangegeven gezien de vormgeving van achterbank
5 gordels dat wel

op de achterbank van een double cap Hillux kunnen best 3 personen zitten. en achterin het bakkie kan genoeg bagage, plaats genoeg.

dit is het antwoord van s cars

Helaas kunnen wij geen antwoord geven op deze vraag.
dat wij alleen een categorie garanderen maar geen merk of type auto. Wij kunnen dus niet op voorhand al zeggen welke auto ,welk merk of welk type u zal ontvangen en dus kunnen wij ook niet aan u melden of er echte stoelen of een bank in zitten en / of dat er een armleuning zal zijn want dit kan per auto verschillen.
Wij weten dit niet en kunnen al deze zaken dus ook niet garanderen helaas.

Inderdaad, wees niet bang voor een “handbak” dat went sneller
als de richtingaanwijzer aan de andere kant van het stuur, dat komt ook voor!

succes!

yep
we zijn eruit geen avanza voor ons
we gaan inderdaad overstappen op een ’ handbak’ en huren een vw busje
comfortabele plaatsen en genoeg ruimte voor allemaal
allemaal bedankt voor jullie feedback

Plesier, op zijn Afrikaans!