Hallo, Wij willen met een tent gaan kamperen in Canada. Maar ik heb een vraag, als je met 4 personen bent, welke auto is dan groot genoeg om de bagage en alle kampeerspullen te vervoeren? Ik zou het liefst een stationwagen huren, maar vind die bij geen enkele verhuurmaatschappij (Calgary - Vancouver). Een minivan komt qua huurprijs en benzineverbruik al een eind richting camper. En de grotere auto’s hebben allemaal een gewone kofferbak, ik kan me niet voorstellen dat daar alle kampeerspullen incl koelbox, evt. stoeltjes e.d inpassen. Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren. Alvast bedankt.
Stationcars kom je inderdaad niet echt tegen.
De laatste keer dat ik een auto huurde in noord amerika was het een standard size SUV. Dat paste prima met een middelgrote koelbox en 2 grote koffers in de achterbak. Met 4 man en dus 2 koffers erbij zou het wel proppen worden, laat staan met een kampeer uitrusting. Dit was een nissan x terra, mogelijk dat je bij andere typen meer ruimte hebt.
Kwa ruimte denk ik dat je met een minivan het meest safe zit, een grote SUV kan misschien praktischer zijn op onverharde wegen bij campings en parken enzo.
Verder is auto huur in de VS een stuk goedkoper. Vluchten naar Seattle willen ook nog wel eens goedkoper zijn dan Vancouver. Het kan dus geen kwaad om daar wat reken sommetjes te maken, misschien is Seattle om die reden handiger. Enige probleem is dan dat daar ook genoeg moois is te zien en je hebt vast niet onbeperkte tijd
Hallo Pieter, De vluchten zijn net eergisteren geboekt. Eerst was het plan met een camper te gaan, maar die prijzen liggen (nu 8 weken voor vertrek) zo hoog. En kamperen met de tent (afgewisseld met B&B of motel) lijkt ons ook wel avontuurlijk. De vluchten naar Seattle waren niet echt goedkoper en ik heb de camperhuur wel met daar vergeleken, maar ook dat maakte niet veel uit. Autohuur heb ik niet gecheckt, maar we vliegen nu heen op Calgary en terug van Vancouver, dus dat is niet meer aan de orde. En inderdaad, een andere keer doen we Yellowstone e.o. Maar bedankt voor de reactie en tips. Ook die grotere suv’s hebben niet echt veel bagageruimte. Misschien moet het toch een minivan worden, maar ik wacht nog even af of er nog meer reacties komen.
Ah, als de vluchten al geboekt zijn dan heeft het verder geen zin om naar prijzen in Seattle te kijken natuurlijk. Nog 1 tip als je veel bagage mee neemt: neem geen harde koffers, maar liever flexibele tassen mee. Dat propt een stuk makkelijker in de auto
Hebben jullie al een route? Ik zou zo weer die kant op willen…
We willen de route niet echt vastleggen en ik heb me ook alleen nog maar globaal georiënteerd, maar we willen in ieder geval niet alleen maar in de auto zitten en ook de tijd houden om ergens een dag langer te blijven als we dat zouden willen. Het plan is ons te beperken tot de parken rondom Calgary en dan naar Vancouver Island. Maar in praktijk is dat moeilijk, want zoals je al opmerkte, er is zoveel moois. We hopen op veel wildllife! Tips zijn altijd welkom.
We willen de route niet echt vastleggen en ik heb me ook alleen nog maar globaal georiënteerd, maar we willen in ieder geval niet alleen maar in de auto zitten en ook de tijd houden om ergens een dag langer te blijven als we dat zouden willen. Het plan is ons te beperken tot de parken rondom Calgary en dan naar Vancouver Island. Maar in praktijk is dat moeilijk, want zoals je al opmerkte, er is zoveel moois. We hopen wel op veel wildllife! Tips zijn altijd welkom.
Hier dan ons reisplan, graag evt. aanvullingen door ingewijden (vooral wildlife en niet te missen…) wij hebben helaas maar 3 weken en willen een niet al teveel km maken.
Komt het:
Calgary 1n na aankomst (tent aanschaffen)
Banf 2n
Lake louise en/of Yoho 2n
Jasper 3n (Gletsjerwandeling, Maligne lake/Miette hot springs)
Valemount 1n (raften)
Wells gray 2n
via Kamloos, Duffy Lake, Whistler onderweg 2 overn. met uiteindelijke bestemming Saltery bay 2n (snorkelen/duiken)
Ucluelet 3n (surfen, pacific rim, orca’s, walvissen, beren?)
Nainamo of omg. 2n (zalmbarbecue?)
Vancouver 2n
Nu nog even een andere vraag. Ik heb begrepen dat het met een tent niet nodig is om campings te reserveren (behalve in Tofino), dat er redelijk wat tentcampings zijn waar je niet eens kunt reserveren (waar vind ik die?), ook in de nationale parken? (juli/augustus?). Klopt dat??
Ik dacht vandaag toch maar de eerste twee nachten te reserveren omdat we dan de tent nog moeten leren kennen enz, dan weet ik tenminste zeker dat we geen tijd kwijt zijn met zoeken naar een camping, maar ik kan dus bijv bij ‘two Jack Lakeside’ in Banf al niet meer terecht, dat brengt me toch aan het twijfelen?
Wij hadden een midsize SUV, Ford escape, en die vond ik erg ruim. Kon je makkelijk met 4 man in zitten en nog wel gemakkelijk een grote tas achterin. De kofferbak was zowel redelijk hoog als diep. Zachte tassen is idd makkelijker dan 4 grote koffers, die zijn niet heel flexibel
Over kamperen heb ik geen verstand dus kan ik je niet bij helpen. Wij hebben vooral in de rockies veel wildlife gezien, met name in Jasper np. Meeste beren gezien op maligne road.
Via Wereldwijzer app