Welke van de hierboven vermelden landen ben je al op vakantie geweest of ga je eventueel nog bezoeken in de toekomst,en welk land heeft op jou de meeste indruk gemaakt?
Stem hierboven in de peiling,eventueel kan je hieronder je stemgedrag motiveren!
Gelieve bij het onderwerp namelijk “Afrikaanse landen” te houden!!**
In een aantal van die landen heb ik gewoond. Ivoorkust vond ik heel indrukwekkend omdat het mijn eerste Afrika-ervaring was en ik er meteen een jaar ben gebleven. Rwanda heeft veel indrukken achtergelaten omdat ik mij daar bevond toen de genocide begon. Namibië was het eerste Afrikaanse land waarnaar ik gewoon op vakantie ging.
De mensen, de landschappen en de natuur hebben onuitwisbare indrukken achtergelaten. Afrika is een prachtig continent.
Als je een blik wilt werpen op wat foto-albums van mij uit die Afrika tijd: Ecritures
Ik heb vroeger een aantal jaren verbleven in Belgisch Congo,kan me eerlijk gezegd niet veel meer herrineringen van die tijd (was maar 4 jaar)
Ben wel van plan in de toekomst om Zuid Afrika te bezoeken.
Ik heb veel te weinig van het Afrikaanse continent gezien…
Inmiddels ben ik 6 keer in Egypte geweest. Strikt genomen telt dat voor 5 keer Afrika, omdat ik tijdens mijn eerste bezoek aan Egypte niet verder ben gekomen dan Dahab, wat formeel in Azie ligt (dacht ik).
Ik zou heel graag een keer naar Ethiopie en Mali willen, maar ook de Gorilla’s in Oeganda of een safari in bijvoorbeeld Kenia of Tanzania lijken me geweldig.
Ooit eens in Tunesie geweest en dat was voorlopig ook wel even genoeg. Misschien met uitzondering van Zuid-Afrika heb ik geen enkele behoefte dit continent verder te bezoeken.
Naast de al ingevulde landen (Kenia, Tanzania & Namibië) ben ik ook nog in Oeganda (ja, ook bij de gorilla’s), Botswana & Zimbabwe geweest (en als je een verblijf van enkele uren op een luchthaven meetelt, dan ben ik ook in Zuid-Afrika geweest).
Namibie vond ik voornamelijk de Sossus Vlei (de mooiste mooi, aldus de gids), Ethosa en Cape Cross heel mooi.
Botswana verraste me door de goede infrastructuur, mooie, goede wegen.
Hier heb ik vooral genoten van de Okavango Delta.
Zimbabwe was vooral bijzonder… Een “klein bedrag” pinnen, leverde al gauw enkele honderdduizenden Zimbabwaanse dollars op.
Wat me ook erg aan het denken zette was dat de mensen op de markten liever betaald kregen in kleren dan in geld, omdat het geld een week later weer veel minder waard zou zijn, terwijl de kleren gewoon gedragen konden worden.
Tunesië en Egypte. Naar beide landen hoef ik niet meer zo nodig, tenzij ik van plan ben om helemaal niet van het resort af te komen. :biggrin: Het was hoe dan ook een mooie ervaring om de piramiden van Gizeh te bezoeken.