Welk werk kan je doen als Belgische

Hey iedereen

Me turkse vriend en ik willen graag verhuizen naar Kusadasi.
En ben nu alles op een rijtje aan het zetten zoals; huisje zoeken, werk, papieren,… die soort dingen…
Nu wat is de wet in turkije over werk ? En wat kan je doen als Belgische met een Zorgkundige diploma? Mijn turks is al aardig goed. Welke papieren moet je dan in orde maken ?
Wie kan me helpen ??

Dan heb ik nog een vraag. Me vriend wil persé naar Kusadasi, ik ben er zelf nog niet geweest. Maar wat trekt Kusadasi jullie aan ? Wat heb je daar zo allemaal ? Heb je daar waterpretparken, pretparken, leuke uitstap ideetjes ?
En een grote must is, ik ben een paarden liefhebber heb je daar ook manege’s, gronden, etc…

Met vriendelijke groetjes,
KusadasiFlower :kus:

Hallo:
Alles wat je zoekt is er: echt alles!!! Heerlijke omgeving!

Alleen kan je eigenlijk niets in Turkije, omdat je geen werkvergunning hebt. Wat je er precies voor doen moet weet ik niet. Een vriendin van mij is getrouwd met een Turk, heeft een verblijfsvergunning van 1 jaar, maar nog steeds geen turks paspoort(pas na 3 jaar getrouwd mag je het kopen, en na 5 jaar getrouwd kun je het krijgen) en kan dus ook nog steeds niet off werken.

Veel zoekplezier!

Hey,

Jij woont dus ook al in Kusadasi ?
We zijn nog niet getrouwd, en wanneer hij me de hand zal vragen weet ik niet… Hopelijk snel.:wub:
Heb ook al wat zitten opzoeken, en me vriend is er van overtuigd dat ik snel werk zal vinden… Maja, eerst zien en dan geloven zeg maar hihihi…

Vele groetjes en misschien tot binnenkort :dag:

Nee ik woon gewoon in Nederland en ben getrouwd met een Hollander. Maar ga er weer lekker heen over 9 wkn

Succes

Aah oké. Hehehe toch bedankt voor de tips :smiley:
Oh een fijne en een zonnige vakantie gewenst :smiley: :vak02:

Hallo KusadasiFlower!
Ik woon niet in Kusadasi, dus weet niet wat er daar te vinden is, maar kan je wel helpen met de andere vragen :wink:

Werk is er volop… Echter, zoals beppie1 al zei, het probleem is de werkvergunning. Natuurlijk kun je ook zonder werken, maar het risico is dat er gecontroleerd wordt, en dan loop je het risico dat je 5 jaar het land niet meer inkomt. Tsja, niet echt wat je wilt natuurlijk :wink:

Wel kun je vrij snel aan een werkvisum komen als je via een buitenlandse touroperator als bvb reisleider gaat werken, deze kunnen op de een of andere manier sneller werkvergunningen regelen.
Bij andere bedrijven, zoals bvb in de zorg, zal je de gewone procedure moeten volgen en kan het 8 tot 11 maanden duren voor je een antwoord krijgt, en dat kan dus ook ene negatief antwoord zijn. In deze periode mag je ook niet werken, al doet men dat vaak wel. Let op: je werkt dan alsnog illegaal.
Het grote probleem van het aanvragen van de werkvergunning is, dat je moet aantonen dat je iets kunt wat een Turk niet kan in die specifieke baan.
En zoals beppie al aangaf, na 3 (of 5 jaar) kun je de turkse nationaliteit aanvragen, waarna je gewoon mag werken. Echter let op, de aanvraag hiervan kan ook nog een jaar duren.

Qua diploma weet ik het niet precies. Je gewone diploma geldt volgens mij niet, maar daarentegen werken hier ook verpleegkundigen zonder enige diploma’s :disgust:

Kijk nog evenvoor de werkvergunning op http://www.turkije-hulp.nl/Werken-in-Turkije.php

Wat betreft je diploma kun je misschien even navraag doen bij de Turkse ambassade in NL, of even snuffelen op de site www.seni-seviyorum.nl
Hopelijk weet iemand hier daar meer over :wink:
Heb ook nog deze site gevonden, wie weet heb je hier wat aan:

Hey,

Dankje wel voor de informatie. Ik ga het allemaal eens nakijken :wink:

Groetjes