Op het moment ben ik aan het werk in Canada met mijn WHP visum, het bevalt me zo goed dat ik er over aan het nadenken ben om nog een jaar te blijven.
Ik heb genoeg werkaanbod dus dat is het probleem niet, mijn probleem is; welk visum moet ik dan aanvragen?
Is een YP visum de enige optie of zijn er ook andere opties?
Idd, je zal het YP programma moeten volgen. Hiervoor moet je dus een baan hebben. Op de website van de immigratiedienst canada staan alle documenten die je moet opsturen, waaronder een brief van je baas waarin werkomschrijving met details staan.
1 like
Bedankt voor de snelle reactie, las op internet al dat het YP visum maar 2 keer in je leven kan aanvragen, welk visum volgt daarna dan?
YP start ook ergens rond november voor het volgende jaar?
Waar heb je dat gelezen? Je mag maar 1 keer het WHP en 1 keer het YP visum gebruiken. beiden voor 1 jaar dus. Idd in december kan je voor 2013 beginnen met aanvragen
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar volgens mij is het zo dat als er visums over zijn na de ‘eerste ronde’ mensen hem kunnen aanvragen voor de 2e keer. Denk alleen dat het nooit gebeurd hihi.
Maar welk visum vragen mensen aan die boven de 30 zijn en in Canada willen werken zonder dat hun baas hun uitzend?
Kun je trouwens een YP aanvragen voor een baan bij een werkgever waar je momenteel dan al werkt met de WHP?
Dat weet ik niet, maar ik blijf niet op dit bedrijf werken!
Pas op met waar je leest. De voorwaarden voor WHP en YP verschillen per land. Zo heeft België bijv. geen YP en mogen Britten 2x de WHP aanvragen.
Voor Nederland is het duidelijk: max. 1x WHP en 1x YP.
De YP is gelinkd aan een baan, dus je kan niet meer van werkgever wisselen (alhoewel ik heb gehoord dat je met een hoop papierwerk de werkgever op je YP mag aanpassen, maar tot zover heb ik daar nog niets over gelezen).