Welk NP in de buurt van Brisbane?

Op zoek naar een NP in de buurt van Brisbane vond ik Lamington NP. Is het de moeite, lees over lastig te komen, heel veel kronkelende bochten, campers schade gereden. Maar ook mooie wandelingen. Sta in dubio. Waar te overnachten? Ik kom er niet uit.
Misschien een ander NP in de buurt makkelijker te bereiken, betere accommodatie?
En hoe zijn de Glasshouse Mountains? Heel anders dan Lamington denk ik, maar ook mooi?
Kamperen met een tent heb ik ook over gedacht, maar lees veel over kou in Lamington NP, bovendien vergeven van Japanners?
Alle tips welkom.

Lamington is heel mooi, mede vanwege het uitbundige birdlife. Kom je er via deze site ook niet uit? http://www.nprsr.qld.gov.au/parks/lamington/about.html Zie ‘camping and accommodation’

Glasshouse Mountains is veel simpeler maar indrukwekkend door de uniek gevormde bergen. Je hebt het over kou, maar in welke maand ga je? Voor Glasshouse kun je onderkomen zoeken in een van de omliggende plaatsen zoals Beerwah en Beerburrum. Ook hier weer heel veel info: http://www.nprsr.qld.gov.au/parks/glass-house-mountains/
Ga je nog verder noord? Dan is Maleny, Kenilworth, Amamoor, Gympie een leuk alternatief voor de vreselijke Highway1

Dank Willem! Ik ga deze sites uitspitten. We gaan begin november, planning was nog verder noord en Fraser Island meepikken vanuit Rainbow Beach, maar dan moeten we vanaf daar in 2 dagen terug naar Sydney rijden. Beter wat relaxter en nog eens terugkomen voor noordkant van Brisbane. We hebben nu maar een dag of 9 vanaf Sydney naar noorden en terug. Misschien Lamington doen vanuit plaats in de omgeving voor 1 dag ipv daar te willen overnachten ook een optie. Wat ik aan overnachtingen vond in Lamington werd ik niet vrolijk van, duur of voor meerdere dagen verplicht. We zijn dat weekend met 5 personen en voor onze rekening. :wink:

Weer terug! Mooie trip gemaakt van 10 dagen. Vanuit Sydney via het binnenland naar Currumbin en via kust terug. Uiteindelijk een Airbnb geboekt in Tugan/Currumbin en van daaruit in een uur naar Binna Burra gereden wat onder Lamington NP valt. Mooie hikes gemaakt, python, red bellied black snake en een andere slang gezien. Wallabies in het wild. Een aanrader is ook de Waterfall way te doen en vooral de tijd nemen om daar ook wat wandelingen te maken.
Veel te vinden op de sites die je aangaf, bedankt.