Byron Bay-Brisbane

Hee allemaal,

Ik zit momenteel in het relaxte Byron Bay, het hippie surfstadje hier aan de Oostkust.
Nou is er niet echt heel veel te doen naast strand, zon en uitgaan en hoewel ik dacht dat ik heel erg toe zou zijn aan een ontspannen weekje uitrusten heb ik er na drie dagen eigenlijk wel genoeg van.

Ik ben al een paar maanden in Australie, en moet halverwege februari in Brisbane zijn.
Heeft iemand enige tips of dingen die ik nog moet zien voordat ik in Brisbane aankom? Of weet iemand enige niet zo toeristische plekjes onderweg naar Brisbane?

Alvast bedankt!
Groetjes

Hallo Saraa, allereerst de belangrijke vraag: hoe reis je? Openbaar vervoer/Greyhound maken het beperkter dan (huur)auto.
Ik vind het wel grappig wat je over Byron Bay schrijft. Ik ben wel niet van de surfgeneratie maar heb me altijd afgevraagd wat toch de grote aantrekkingskracht van Byron Bay is.
Hier staan wat dingen/excursies die je wellicht op eigen houtje ook kunt doen. http://www.brisbaneeguide.com/around_brisbane.php Maar nogmaals, je manier van reizen? En als je van de nationale parken bent mag je Lamington en Border Ranges niet missen. En ben je al in Nimbin geweest? Heel leuk.
Wat verder uit de koers, voor een ‘rondje’ via Lake Wivenhoe naar de streek ten noorden van Brisbane, zijn de Glasshouse Mountains
Waar ben je eerder al geweest?

hahaha…grappig…ook wij hadden hetzelfde… wij lazen de lonely planet en vonden heel veel ‘tips’ toch echt meer voor ‘jongelui’ en backpackers … of misschien wat meer avontuurlijkere mensen… dus wij sloegen uiteindelijk dingen over die de lonely planet juist leuk vond… uiteindelijk gewoon onze eigen weg gevolgd en hebben niet het idee gehad dat we wat gemist hadden…
Inderdaad, de Glasshouse Mountains vonden wij erg mooi… de stad Brisbane vonden we leuk…ook met een pontje over de Brisbane river vonden we geweldig…maar het al lang geleden dus moet mn geheugen ff opfrissen. … als dat gebeurt meld ik me weer hier :slight_smile: