Surfen Sydney naar Byron Bay

Hallo,

Ik ben van sep tm jan in Sydney en heb in de eerste week van okt vrij om te doen wat ik wil. Nou heb ik altijd al graag willen leren surfen en zag op internet een trip staan van Sydney naar Byron Bay (en eventueel weer terug). Wie heeft deze trip, of een soortgelijke trip, ooit gemaakt? Want ik ben alleen en heb het idee (geen idee hoe ik eraan kom) dat bij deze trips meer mensen met een reisgenoot zitten dan mensen die net als ik alleen gaan. En aangezien ik waarschijnlijk geen natuurtalent zal zijn vind ik het toch wel prettig om niet als enige ‘alleen’ te zijn daar :stuck_out_tongue: Je leert vast en zeker snel iedereen kennen maar vind het toch lastiger om in een al bestaande groep te vallen dan in een groep waar niemand elkaar kent.
En ik heb nog een vraagje, ik ben als de dood voor haaien…Nu zeggen ze wel dat de zee afgezet is enzo maar toch…Heeft iemand ooit met surfen een haai gezien??

Groetjes Vera

Hi
Nou ik kan ook niet surfen , maar als ik dat zou willen leren zou ik toch eerst maar lessen gaan nemen in Sydney, bv Bondi Beach http://www.letsgosurfing.com.au/
Bondi beach zal je best bevallen en anders probeer Manly beach http://manlysurfschool.com/index.php
Byron Bay is fantastisch maar wel zo’n 800 kilometers noord van Sydney. Ga je toch eerst lekker oefenen in Sydney en vervolgens iedereen imponeren in Byron Bay of nog iets verderop aan de Gold Coast. Er zijn direkte vluchten van Sydney naar Gold Coast.
Uhhh en haaien. Ja die zijn er, maar de kans dat je door een haai gegrepen wordt is maar heel erg klein hoor. Een straat oversteken is gevaarlijker en dat meen ik echt. Omdat het verkeer van de “verkeerde” kant komt kan je je snel vergissen. Wij hebben ons aangeleerd altijd eerst stil te gaan staan en dan look : “Right. left, right”
Veel plezier in Australia!
Yeehaw

Thanks!! Ja misschien kan ik daarvoor wel paar lesjes bij Manly beach volgen, ik zit daar vlakbij. Maar omdat ik die week vrij heb lijkt me die surfweek ook wel erg leuk :stuck_out_tongue:
En naar de Cold Coast ga ik toch nog, na jan ga ik 3 maanden reizen, en dan zijn we sowieso van plan de Oostkust af te rijden naar het noorden. Dus hopelijk kan ik dan wel beetje surfen ja :stuck_out_tongue:
Maar als iemand nog meer tips, verhalen of ervaringen heeft, hoor ik dat graag! Want ben toch wel benieuwd wat voor mensen met die surfweek meegaan en of ik 1 van de weinige zal zijn die alleen komt. Vind het niet prettig om al een bestaande groep binnen te vallen…
En als iemand nog andere leuke dingen weet die ik makkelijk vanuit Sidney in een week kan doen, hoor ik dat ook graag :wink: Surfen doe is sowieso wel die 7 maanden dat ik er ben!!

Ben net terug uit Australië en Byron Bay is echt te gek voor surfers, ook als je het nog niet kunt. Hele goede ‘surf’ daar en het dorp alleen al is de moeite waard, allemaal gezellig gekke mensen :slight_smile: Maar Manly en Bondi zijn ook niet verkeerd om te leren surfen.

Welkom thuis. Helemaal eens met Byron Bay.