Ik had een vraag wel land is het leukst van Zweden, Griekenland of Spanje.
Ik weet het zijn allemaal heel verschillende landen, maar ik ben van plan om in 2013 waarschijnlijk in een van die drie landen te gaan backpakken in de zomer van 2013 ik weet het is nog heel verweg. Maar wil weten waar ik naartoe ga en zoek ook nog een reisgenoot (te) of meerdere mensen, dus jah vandaar dat ik zo op tijd ben.
Maar verder vroeg ik me af ben van plan om met het openbaar vervoer daar naartoe te gaan of in eerste instantie met vliegtuig en dan met het openbaar vervoer in dat land. Maar welk land is het het beste geregeld voor backpakkers??
Want ik vind het allemaal mooie landen. Maar weet er nog niet heel veel over!
Weet wel dat Griekenland en Spanje so ie so heel warm zijn in de zomer.
Maar goed ik laat me verassen met links, info en tips.
Maar nou nog een paar vraagjes zijn het veilige landen?
En is liften ook iets in de landen?
En verder zijn er veel hostels ofzo waar je kunt overnachten als backapacker??
Nou ik hoor graag van jullie;)
Nou verder over mij nog wat info ben bijna 19 jaar heet tim en hou dus heel erg van reizen en sporten ben ook zeer sportief. Verder zie ik wel wat er aan reacties komt.
Kan je wel wat vertellen over Zweden. Het is echt een ontiegelijk groot land waar je gauw kilometers maakt. Enfin dat zou je wel weten.
Zweden zelf vind ik het beste te doen met een auto. Tenzij je echt alleen naar de steden wilt Stockholm, Gotenborg, Malmo, Kalmar etc. De natuur is echt prachtig ook zeker in het noorden.
Bij Mora heb je ook 2 leuke watervallen. Bij Idre heb je de hoogste waterval. Bij Vidsel heb je nog een hele mooie waterval/stroomversnelling. Dan heb je nog de Hoga Kusten.
De eilanden Gotland en Oland zijn allebei erg leuk om aan te doen. Hoe het openbaar vervoer verder is geregeld buiten de grote steden durf ik niet te zeggen. Persoonlijk zou ik het je niet aanraden wat de meeste leuke hostels zitten vaak niet in de stad / dorp zelf vaak er net buiten. Qua liften zou ik het niet weten, zoals ik de Zweden ken zullen die dat niet zo snel doen lifters meenemen.
Misschien dat er andere mensen die ook naar Zweden zijn geweest er anders over denken. Zou je even in het Zweden forum moeten vragen.
Verder gewoon een veilig land geldt voor overigens alle 3 de landen. Maar net zoals in Nederland altijd op je spullen letten. Dat is eigenlijk overal wel zo.
Spanje en Griekenland lijken mij beter om aan te doen als backpacker. Zijn allebei landen waar ook echt veel te zien is.