Backpacken In Zweden

hallo, ik ga deze zomer in juli of augustus voor ongeveer drie weken backpacjen in zweden, ik vroeg me af of iemand hier nog leuke aanraders heeft of mooie plekken kent waar ik absoluut heen moet gaan, kortom echt alle tips zijn welkom want ik weet er helemaal niks van!!! groetjes karlijn

Je moet absoluut naar Varmland en Dalarna gaan.
Dit zijn echt super mooie plekken, ook härjedalen is super maar dat is weer een stukje hoger.
Succes

Hoi Klijntje, wat wil je gaan doen of zien: (actief in de) natuur, steden, cultuur? Het op 14 eilanden gelegen Stockholm en de scherenkust (nog eens 24.000 eilanden waar je lekker kunt eilandhoppen) is ook erg de moeite waard. Zie de oude binnenstad Gamla Stan, vertrek van daariuit met een veerpond naar Djurgården, met onder andere het Vasamuseum, openluchtmuseum skansen en de mogelijkheid om een prachtige wandeling te maken. Volg de oostoever, dan kom je het idyllische Ektorpet café tegen, behorend bij het Waldemarsudde museum. Goed voor een kaneelbroodje of een wafel met mmmmmm Naar Stockholm is nog goedkoop ook deze zomer als je met Sterling vliegt.
In Värmland is het wel heel erg leuk om te gaan vlotvaren (en zelf maken) of lorrie fietsen op een in onbruik geraakte spoorbaan. kanoën op een vand e talloze meren en meertjes kan natuurlijk ook. Neem dan 's avonds een welverdient goed glas wijn of bier in een hottub (houten tobbe gevult met warm water. Heel relaxed.) Bezoek ook Mårbacka Minnesgård, het huis waar Selma Lagerlöf, de schrijfster van Nils Holgersson, gewoond heeft. In Jämtland zou ik zelf de nieuwe Zipline uit proberen en in Dalarna mag je Fulufjälet (national park), Dalhalla (oude kalksteengroeve die wereldwijd bekend is vanwege de natuurlijke ligging en de bijzondere akoestiek) en de vervaardiging van de Dalarna paardjes in Näs niet missen. In het Siljan gebied is er jaarlijks een muziekfestival. Aan de westkust ligt Marstrand: een eiland waar je zowel kunt zwemmen, wandelen als kunt shoppen en gezellig dineren, genietend van een beautiful view. Tja, zo kan ik nog wel even doorgaan: historisch universiteitsstadje Uppsala ten noorden van Stockholm en lange tijd ‘hometown’ van de in 2007 jubilerende Mr Flower Power Linnaeus. Gotland, een prachtig eiland (huur ene fiets!) en als je dan tochj in het zuden bent, ga dan naar Småland, waar je, ook al zul je er niet de enige zijn, het dorpje Vimmerby en Näs moet bezoeken: geboortegrond en inspiratiebron van Astrid Lingren, de kinderboekenschrijfster van oa Pippi Langkous, wiens 100 jarig jubileum dit jaar gevierd word.

Als je van natuur en een bosrijke en heuvelachtige omgeving houdt is de Höga Kusten een aanrader. Ik heb er afgelopen jaar een week rondgelopen. Op de wandelpaden kom je nauwelijks mensen tegen en je vindt er de meest idyllische meertjes en plekken om je tent op te zetten.

De Höga Kusten bevindt zich grofweg tussen Kramfors en Örnsköldsvik aan de Botnische Golf. Het is het meest stijgende gebied ter wereld, omdat de ijskap in de IJstijden hier het dikste was.