na veel vakanties in Frankrijk en Spanje willen we dit jaar voor het eerst wellicht naar Zweden gaan. Nu ben ik op zoek naar tips.
Ik zoek een camping of vakantiepark met het liefst een zwembad, waar ook nog wat Nederlanders komen, kindvriendelijk en genoeg in de omgeving te doen.
Ben nog aan het twijfelen, weer houdt me een beetje tegen en de kosten van levensonderhoud. We zijn in Spanje gewend elke avond uit eten te gaan, maar vraag me af of dit in Zweden ook te bekostigen is. Iemand daar ervaringen mee?
Bedankt vast!
Groet,
Erika
Met de locatie kan ik je niet echt helpen omdat wij hebben rond getrokken.
We hebben wel een voorkeur voor de westkust, omgeving Gotenburg.
Eten kun goedkoop in Zweden maar dan moet je toch denken aan Pizza, kebab, wraps dat soort dingen. In een normaal restaurant liggen de prijzen al snel 10-20% hoger dan in Nederland.
Zweden is echt een super mooi land! Goed idee om dit eens in te wisselen voor Frankrijk en Spanje. Campings met zwembad zijn er genoeg en je zult er ongetwijfeld Nederlanders tegenkomen, maar ik ben nog nooit een ´Nederlandse camping´ tegen gekomen in Zweden, zoals je die in bv. Spanje hebt, een stukje Nederland in een ander land.(gelukkig maar, want daar word ik heel erg kriebelig van…)
Met uit eten gaan moet je inderdaad rekening houden met prijzen die iets hoger liggen dan in Nederland en dus niet zo goedkoop zijn…De prijzen voor levensmiddelen liggen hoger dan bij ons.
Veel succes!
Wellicht een tip om eens op www.buroscanbrit.nl te kijken. Hier vind je allerlei bungalows, hutten en rondreizen. Wij hebben een paar jaar geleden een rondreis gemaakt in midden zweden langs bungalows. Erg leuk. Realiseer je overigens wel dat zweden heel wat anders is dan de drukke vakantiegebieden in frankrijk of de spaanse costa’s. Zeker als je iets verder naar het noorden gaat, is het land erg dun bevolkt en moet je wel van rust en natuur houden. Dorpen en stadjes stellen dan niet zoveel voor. Veel uitgaansleven is er niet.
Veel zweden eten tussen de middag warm. Wij kregen een tip om naar de “dagen” te vragen. Veel restaurants en cafe’s bieden rond het middaguur een prima dagmenu/dagschotel of buffetje aan voor heel weinig geld (vaak onder de € 10,- p.p.). Prima eten voor weinig geld. Wat ons opviel als we 's avonds uit eten wilden is dat de keukens vaak idioot vroeg dicht gaan, vaak al om 7 uur. Het prijspeil viel me overigens erg mee. In de supermarkten betaal je prijzen die vergelijkbaar zijn met nederland.