Welk land augustus 2017

In augustus 2017 willen we als gezin (3 kinderen 16,17 en 19) naar Azië

In december 2016 ga ik al naar Thailand :slight_smile:

Natuurlijk kunnen we Thailand kiezen maar het lijkt me leuker om een nieuw land te kiezen

We hebben max 3 weken ter beschikking en zoeken een budget vriendelijke bestemming wat goed bereisbaar is. We zoeken geen strand vakantie. Lekker aktief en veel zien. Vliegen kan vanaf Ams of duss.

Zelf kwamen we op laos Vietnam of Cambodja

Graag hoor ik leuke tips qua bestemming en of activiteiten

Augustus is niet de meest gunstige tijd voor zowel Laos, Vietnam als Cambodja. Het is te doen, maar wel zwaarder dan het droge seizoen. Je hebt nagenoeg dagelijks buien en kans op ondergelopen straten, maar dat trekt ook weer weg en het landschap is prachtig groen. September en oktober zijn wat dat betreft nog riskanter.

Maleisie en Indonesie zouden gunstiger moeten zijn. Sawadee en Koningaap hebben familiereizen op hun site staan voor die landen die je als voorbeeld kunt gebruiken.

Johan

Dank je Johan. We weten idd van regenseizoen maar horen overal dat het wel meevalt. Maleisië en Indonesië lijkt me ook wel wat. Ga ik me daarin verdiepen

Sri Lanka?

Ik ben in augustus in Laos en Cambodja geweest. En heb overdag geen een keer regen gehad. Dus de overlast kan wel degelijk meevallen.

We zijn lekker aan het Googlen ;). Bali kwam ook voorbij maar op een of andere manier trekt me dit niet. Té toeristisch ?

En iets heel anders: wat dacht je van Kirgizië? Wij waren daar twee jaar geleden met ons gezin (kids van 12 en 17), we hebben daar ondermeer een 9-daagse trekking gedaan. Ik vond het een heel fascinerend land. Misschien heb je wat aan ons reisverslag met foto’s: http://opfietsvakantie.nl/index.php/trekkings/kirgizie-2014

Groet, Sandra

Dag sandra. Wegen vakantie in thailand nu pas reactie. Ik heb je verslag gelezen. Prachtige reis maar niet wat we zoeken denk ik

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hoi Claire,
Sri Lanka misschien iets voor jullie?

Sent from my SM-N9005 using Wereldwijzer mobile app