Welk en hoe gaat het vervoer in Thailand

Hallo,

Ik vertrek in september voor 3 weken naar thailand. Ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met het vervoer van plaats tot plaats daar en waar ik hier informatie over kan vinden of dat iemand tips heeft??
De plaatsen die ik ga bezoeken in volgorde van bezoek zijn:
Bangkok
Ko samui
Ko pha-ngan
Krabi
Railay Bay
Koh Phi Phi
Phuket

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Groetjes Selle

Hee Selle,

Thailand is een land waar alles mogelijk is. Je kunt al deze verplaatsingen regelen voor 100 euro, maar ook voor 1000.
Het zal geen toelichting behoeven, dat de tweede methode de snelste en meest comfortabele manier is.

Ik zal je de 100 euro methode beschrijven: Je neemt de trein of bus naar Surat Thani, en neemt de boot naar het eiland.
Vervolgens neem je de boot naar Ko Phangan. Vanuit Ko Phangan neem je eerst weer de boot terug, en dan met de bus (met eventueel een tussenstop in Surat Thani. Raileh Beach bereik je vanuit Krabi met de boot (45 min.) Ko Phi Phi bereik je ook met de boot vanuit Raileh of Krabi. Vanuit Phi Phi kun je ook met de boot naar Phuket.

Het kan altijd zijn dat (september) in verband met de moesson en hoge golven de boten niet of onregelmatig varen. Houd daar rekening mee.

De 100 euro methode is vliegtuig Bangkok- Ko Samuyi, en verder gecharterde taxi’s of minibusvan A naar B.