Mijn vriend en ik willen in de zomer twee weken naar een Grieks eiland. Maar welke? Niet toeristisch heeft onze voorkeur.
Sent from my GT-I8190 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Mijn vriend en ik willen in de zomer twee weken naar een Grieks eiland. Maar welke? Niet toeristisch heeft onze voorkeur.
Sent from my GT-I8190 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Goede vraag! Er zijn heel veel mooie Griekse eilanden… het hangt er ook een beetje vanaf wat je vooral wilt. Je hebt eilanden die vooral gericht zijn op zon,zee strand, of waar je meer kunt doen in de omgeving. Je kunt kiezen om te ‘eilandhoppen’ dus bijvoorbeeld 1 week de ene en 1 week het andere eiland. Ook kun je je keuze laten afhangen van je budget en zoeken naar het meest betaalbare vliegticket. Misschien kunnen wij meedenken?
Ja inderdaad eilandhoppen en dan de Cycladen.
Hele mooie eilanden en natuurlijk kom je er toeristen tegen maar niet zo erg als
de eilanden waar rechtstreeks op gevlogen word.
Je kan met Transavia naar Santorini of Mykonos en daar de Ferry nemen naar bv Paros /Naxos/Ios enzv.
Heel goed te doen met BlueStar Ferry,s.
Veel succes en een fijne vacantie.
Mvg.Sjef.
Kos is een mooi eiland. Er zijn natuurlijk plaatsen die erg toeristisch zijn, maar daar hoef je natuurlijk niet te zitten. Op Kos heb je het bergdorpje Zia, het is leuk om daar eens te zijn en vanuit de bergen heb je ook nog eens een mooi uitzicht. Op Kos vind je ook een Asklepieion, een antiek ziekenhuis/sanatorium. De bekendheid van dit Asklepieion komt door Hippocrates. Hippocrates ken je waarschijnlijk van ‘De eed van Hippocrates’. In Kos-stad staat de boom waaronder hij zijn leerlingen les gaf.