Welk eiland vind jij het mooist?

De negen eilanden zijn zo verschillend, Sal, woestijnachtig, met vele strande, het groene bergachtige Santo Antão, de prachtige vulkaan van Togo, São Nicolau (een beetje van alles) enz…

De titel zegt het al… welk eiland vind je het mooist? Laat je stem horen in de peiling (je mag meerdere eilanden aanduiden) en vertel ons waarom. Wat maakt dat eiland juist zo speciaal?

Voor mij persoonlijk (ik heb ze niet allemaal bezocht): Santo Antão en Santiago, waarbij Santiago de grootste verrassing was, vele mooier (en groener) dan ik op basis van de gevonden reisinfo verwacht had.

Een keuze maken tussen de eilanden vanwege de grote diversiteit vind ik een lastige. Kaapverdië is eigenlijk een land met 10 verschillende bestemmingen. Van zeer groene eilanden met tropische flora & fauna (bv. Santo Antão) tot aan vlakke dorre eilanden met geweldige stranden (bv. Sal). Als je een afwisselende vakantie wilt is eilandhoppen echt aan te raden. Als frequente bezoeker van Kaapverdië heb ik geen echte voorkeur voor 1 specifiek eiland, elk heeft namelijk wel wat. Een grote verrassing vind ik wel Fogo, maar dat heeft ook met de persoonlijke interesse in de vulkaan te maken.

Nou ik ben alleen nog maar op Santiago geweest dus kan er eigenlijk niks over zeggen haha.
Maar groen was het echt niet want ik was in maart en toen was het dor en droog.

Wij zijn naar Santiago, Fogo, Sao Vicente en Boavista geweest, in twee weken tijd.
Ik hield enorm van Fogo, en in tweede plaats Santiago!
Sao Vicente was een tegenvaller, behalve Mindelo natuurlijk. Achteraf hebben we spijt dat we niet op Brava, Santo Antao en Sao Nicolau zijn geweest. We hadden liever een van die eilanden gekozen, in plaats van Boavista.