hay, in februari gaan mijn vrouw en ik via Malaysia naar Bali Den Paser.
Ik heb op verschillende sites vaak gelezen dat je bij aankomst op Den Paser als de brandweer naar de douane moet rennen om geen 2,5 uur in de rij te staan.
Wij gaan vanaf het vliegveld met een taxi naar Ubud en hoeven dus niet te wachten op andere reizigers die in een touringcar mee moeten.
Hopelijk dat iemand met enig Bali ervaring ons kan vertellen hoe het best te handelen op Den Paser.
Mijn vraag is …
Bij welk douane loket dienen wij ons aan te melden?
(We hebben nog geen visum.)
Wij hebben gewoon rustig aan gedaan, het is tenslotte vakantie… En wij moesten inderdaad wel 15-20 minuten wachten, maar op zich ging alles redelijk snel. Het zal ook wel te maken hebben met het aantal aangekomen vliegtuigen natuurlijk, maar om je daar nu druk om te maken is volgens mij echt niet nodig.
Je kan met beide betalen. het wisselgeld krijg je in rupia’s terug.
Hou ook 150.000 rp. (per persoon) achter de hand voor de terugweg als je het land weer verlaat. Dit moet gepast betaald worden. Ikzelf stopte dit aan het begin v.d. vakantie al weg zodat ik het aan het eind ook echt gepast had.
Ik vlieg trouwens dit jaar met Garuda. Als enige hebben die de service dat ze het visum of bij incheck op Schiphol doen of in het vliegtuig zelf. Hoef ik dus niets meer op de heenweg te doen als ik aankom op het vliegveld in Indonesië.