Ik kan tussen 29 juni en half augustus vakantie krijgen en wil graag naar Indonesië.
Nu had ik bedacht om Java,Bali,Lombok en Gili aan te doen en dan te vliegen op Jakarta. De ramadam valt in 2014 van 28 juni tot 27 juli…
Ik lees hier en daar dat vooral het vervoer en verblijf problemen kan geven met het reizen in ramadamperiode.
Hoe veel hinder ervaar je hier van? Hoe is het met de sfeer? Het bezoeken van dingen?
Kan ik beter mijn zinnen op een ander land zetten of is de hinder minimaal?
Wij waren er met de ramadan,( aan het eind ramadan) troffen veel mensen,die veel ellende hadden met reizen.
Wij hadden een groepsreis dus voor ons was dit geen probleem.
Verder wel erg druk dikke files,heel Java verplaatst zich.
Wij hebben in 2010 onze reis ook gemaakt tijdens de ramadan en geen enkel probleem gehad. Enige puntje is dat de barretjes wat vroeg dicht gaan (ca 23h00) maar voor ons was dat geen probleem.
Ik zou Java mijden de laatste week van de ramadan en en dagen erna. Veel files, prijzen gaan omhoog en het is lastig accommodatie te vinden. Zeker omdat ook dit jaar de ramadan weer samen valt met de schoolvakanties.
Persoonlijk zeer slechte ervaring gehad op Java met ramadan… Vrij weinig te eten te krijgen, ergens komen valt te doen, wegkomen eigenlijk niet. Eten het zwaarste, die vakantie erg mager en zwak geworden.
Ik zou Java mijden wanneer je in achteraf gelegen plaatsen/in natuurgebieden komt. Anders, bij toeristische plaatsen gaat het naar mijn mening wel. Luister echter ook vooral naar Jenny, die weet er veel van!