Mij vriend en ik zitten erover te denken om eind volgend jaar voor 6 tot 8 maanden te gaan reizen in ZO-Azië. Nu heb ik op mijn werk te horen gekregen dat door de recessie het niet 100% zeker is dat ik in December nog een baan heb. Ik krijg dit uiterlijk begin oktober te horen.
Wij gaan zelf eind december voor 3,5 week naar ZO-Azië en nu zit ik te denken om misschien dan maar voor een paar maanden te gaan, mocht ik dan geen baan meer hebben. Ik hoef dan geen onbetaald verlof te nemen etc.
Het lijkt allemaal vrij eenvoudig maar ik ik zie door de bomen het bos niet meer.
Mijn vraag is ook niet dat ik van mensen verwacht om te beslissen om wel of niet te gaan. Maar waar ik allemaal rekening mee moet houden om alles te regelen. Er zijn vast mensen die vaker lang gereisd hebben en waar ze tegen aan zijn gelopen.
Die dingen zou ik graag willen weten om ze tot een (voor mij) juiste beslissing te komen.
Ik ben op dit moment nog steeds op reis inmiddels al anderhalf jaar ik weet niet precies wat je bedoelt en wat je zou willen weten. Wij hebben alles verkocht en ik heb zelf mijn baan opgezegd.
Ik wil graag weten hoe lang je bezig bent met voorbereiden en waar je allemaal aan moet denken. Zo weet ik ook of ik juist wel of niet dit jaar moet gaan of juist volgend jaar moet beginnen aan onze reis.
Reizen jullie over de hele wereld of ook vooral Azië
Voorbereiding hoeft niet zo lang te duren, houd even rekening met je visum (afhankelijk van wat je eerste bestemming is) maar verder is er ter plekke veel te regelen.
Wat voor jou het belangrijkst is, is of er nog een inkomstenbron is. Daar kan niemand op dit forum je mee helpen.
Het ligt eraan wanneer we precies gaan, als we volgend jaar gaan dan weten we nog niet waar we eerst heen gaan. Mochten we toch besluiten dit jaar te gaan dan vliegen we eerst naar Maleisië.
Visa zijn in Azië heel makkelijk te regelen. Tegen een kleine vergoeding doen ook de talloze reisbureautjes dit voor je, zodat je zelf niet naar het consulaat hoeft te gaan.
Kuala Lumpur is op zijn minst zo’n goede plek om te beginnen als Bangkok dat is. Je komt heel eenvoudig binnen, en krijgt dan ook meteen een stempel. Bovendien is KL de basis van AirAsia, waardoor je heel goedkoop naar andere landen kunt vliegen!
Zeer zeker, ik doelde dan ook op je eerste bestemming. Als je begint in een land waar je er een voor nodig hebt, moet je dus even kijken hoe lang van te voren je aan de procedure moet beginnen. Verder kun je alles ter plaatse regelen zonder veel moeite.
Heeft iemand nog goede adressen voor hostels en guesthouses? Vorig jaar wel veel in de LP gekeken maar toen ik uiteindelijk bij een hostel aankwam zaten ze toch vaak volgeboekt.
Vooral in Vietnam, Laos, Cambodja (Siem Reap, Phnom Phe) Noord Thailand, Borneo, Maleisië, Filippijnen en Indonesie (oost Java, Lombok en Flores) ben ik naar op zoek, dus weet je leuke plekken die je wilt delen dan zou ik het erg op prijs stellen.
Probleem met de LP hostels is dat iedereen met zo’n gids naar die hostels gaat. Die zitten dan inderdaad snel vol, want er zijn nogal wat LP reizigers.
Waarschijnlijk ken je de site al, maar kijk even op hostelworld.com, een groot aanbod aan hostels waar ook reviews bij staan om een beeld te geven. Zo hoef je de site niet gelijk te gebruiken voor het boeken, maar kun je ook een idee krijgen van de kwaliteit. Tripadvisor is daar ook oke voor.
Die site kende ik idd al. Maar toch bedankt voor je tip!
Ja dat is het probleem vaak ook dat alles vol zit. Daarom vind ik het juist leuk om nieuwe adressen te krijgen van reizigers die er zijn geweest en die het juist kunnen aanbevelen.
Hallo ik heb me net aangemeld op deze site.
Ik ben Joop en woon op de Filippijnen.
Je bent van harte welkom bij mij thuis voor een korte of wat langere periode, om van het echte platte lands leven te proeven hier.
Ik doe hier veel aan vrijwilligerswerk zoals huizen en scholen bouwen( als je het leuk lijkt kun je nog een paar dagen meehelpen).
gr joop
ps. voor de eerste 3 weken hier heb je geen visum nodig
Ik zou het eens even met mijn vriend gaan overleggen. Waar woon je precies op de Filippijnen en sinds wanneer woon je er?
Wel goed dat je zoveel aan vrijwilligerswerk doet, ik zou best wel mee willen lopen.
Je hoort van mij.
Ik woon in Barugo op het eiland Leyte. Ik kom er al 13 jaar en woon er nu bijna 3 jaar.
Op dit moment ben ik in Nederland om even wat extra geld te verdienen. En dat lukt redelijk goed ondanks de slechte ecomonische tijden.
gr joop