Wel/niet met auto door Australia heen reizen

Hallo,

Hebben hier mensen ervaring met auto rijden in Australia. Ik ga 3 februari naar Australia en wil dan graag met een auto door Australia reizen.

Ik heb gehoord dat oost en zuid Australia en van Perth naar Broome makkelijk te doen zijn met een auto maar de stukken van Adellaide naar Perth, van Broome naar Darwin en van Darwin naar Cairns niet of heel moeilijk te doen. Vooral als je het alleen gaat doen.

Overigens heb ik al wel van veel mensen gehoord dat er genoeg mensen zijn die met je mee willen rijden.

Graag zal ik horen wat jullie ervaringen hier mee zijn.

Groetjes Gerdy
gvanschot@hotmail.com

Hi Gerdy en welkom op het forum
De wegen die jij noemt zijn allemaal verhard en in prima conditie. Geen probleem om die route te volgen. Je vindt ook overal roadhouses maar houdt de tank vol. Waar ga je je reis beginnen? Houd rekening met de Wet in het noorden van Australia ( december-april ). Dan kunnen de wegen overstroomd zijn. Dus als je in bv Sydney start in feb neem dan eerst de zuidelijke route. Vermijd te allen tijde onverharde outbackwegen zeker als je alleen bent en rijd nooit tussen dusk en dawn.
Yeehaw

Thanks!!!

Ik ga van 3 febr tot eind sept rond reizen in Australia. Het eerste maand ga ik met mijn broertje en een vriend rond reizen daarna gaan zij naar huis en wil ik via sydney, het zuiden, tasmenia naar het westen rijden en dan bij darwin of met de auto naar cairns of met het vliegtuig…

Maar ik twijfel nog heel erg of ik de auto van mijn broertje ga over nemen of dat ik toch besluit om met de bus te gaan. Ik ga alleen reizen en heb totaal geen verstand van auto’s… Ik zou met god niet weten hoe ik een band moet verwisselen… hahah… En ik zal genoeg mensen tegen komen die met mij willen mee rijden, maar toch die lange stukken wil je echt niet in je eentje rijden of is het wel goed te doen als meisje…

Zit je nog in Australia?

Groetjes

Australia is een veilig land. Wij hebben altijd met de auto rondgereden maar op de vraag of dat als vrouw alleen ook aan te bevelen is vind ik moeilijk te beatwoorden. Het lijkt me wel heel ongezellig om dat alleen te doen, ook als man alleen trouwens. Met zo veel tijd zou ik toch maar eerst eens de diverse backpackers reizen onderzoeken. Ik kan je daarbij niet helpen omdat wij dat nooit hebben gedaan. Goedkope binnenlandse vluchten oa met www.virginblue.com.au of www.jetstar.com.au Het lijkt mij een goed idee om bv een binnenlandse vlucht tussen Darwin en Cairns te nemen.

Daar zat ik ook inderdaad over na te denken. Bedankt iedergeval voor je tip.

Groetjes Gerdy

Misschien heb je hier ook nog iets aan: