Is er iemand die ervaring heeft met goede wegenkaarten van Albanië en waar die te koop zijn? Of zijn in Albanië zelf goede wegenkaarten te kopen?
groet,
Nel
jazeker, wij hadden via internet een kaart besteld van Freytag & Berndt (in meeste winkels kun je deze niet kopen). Zeer goede wegenkaart en binnen enkele dagen in huis. Let wel op: de kleur van de weg geeft alleen aan wat voor soort weg het is (lokaal, regionaal of nationaal). De kwaliteit van de wegen in Albanië is zeer slecht en een regionale weg kan zomaar 40 kilometer over kiezels lopen…
Heb me volgende kaarten aangeschaft:
Albania kaart van Vektor (geel 1:350.000) (n°302), bestaat trouwens ook in 1:250.000 (rood n°301).
- Regional Map Northern Albania, Vektor (blauw 1:200.000) (n°322);
- Regional Map Central Albania, Vektor (blauw 1:200.000) (n°323);
- Regional Map Southern Albania, Vektor (blauw 1:200.000) (n°324);
Allen hier te zien: http://www.vektor.al/Index/default.asp
en wat betreft reisgidsen:
- Lonely Planet (Engelstalig)heeft geen afzonderlijke gids voor Albanië, in de Lonely Planet Oost-Europa is er wel een beknopt deel (hoofdstuk) over Albanië.
- Bradt (Engelstalig) heeft wel een reisgids Albania (en zou volgens verschillende bronnen de betere beschikbare zijn), deze heb ik me vandaag aangeschaft.
- Dominicus reisgidsen heeft een Nederlandstalige reisgids Albanië (maar blijkbaar nier meer beschikbaar in de boekenwinkels)
- Petit Futé Albanie (Franstalig)
Yohani:wereld: