Hallo allemaal, hierbij het verslag van onze trip door Albanië van dit jaar.
Veel leeswerk en plaatjes. Veel plezier.
Hallo allemaal, hierbij het verslag van onze trip door Albanië van dit jaar.
Veel leeswerk en plaatjes. Veel plezier.
Hoi Leon en Janet,
Eindelijk de tijd gevonden om het rustig te lezen, wat een mooi verhaal (en natuurlijk de fotos) en leuke ervaringen! Echt avontuur!
Ik woon al bijna 2 jaar in Albanie en door jullie stukje heb ik weer wat plaatsen die ik moet bezoeken (met een 4x4 ;))
Volgende week ga ik naar Pogradec en ik ben geinteresseerd in de coordinaten van het treinenkerkhof in Prrenjas, want op de kaart kan ik het namelijk niet vinden.
Groetjes Jorik
Hallo
Echt een heel leuk verhaal om te lezen met veel foto’s erbij. Ik heb ervan genoten. Ik heb zelf een jaar in Albanië gewerkt en gewoond in 1992 en 1993. Ik herken veel van wat jullie schrijven. De ferry van Fierze heb ik vaak genomen maar heel vaak ook was hij niet in gebruik. Die tocht van een paar uur was wel heel erg mooi altijd. Ik heb in mijn begintijd (voordat ik een eigen huis ging huren) een lange periode in hotel Dajti vertoefd. Ik ben vorig jaar nog eens terug geweest en er was niet veel meer over van de (relatieve) luxe van weleer in dat hotel.
Al met al hebben jullie een hoop gezien! Top!
Groeten, Royan
Hallo Jorik, sorry voor het late antwoorden, maar ik had al eerder geprobeerd je te antwoorden. We waren met de motoren op vakantie in Roemenie en Bulgarije en het berichtje wilde maar niet verzonden worden.
De coordinaten voor het treinen kerkhof zijn: N41 04.029 E20 32.861 Als je een garmin GPS bezit kan je op het kaartje klikken en alle bezienwaardigheden zijn dan met coordinaten te zien.
We vinden het een fantastisch reisland waar nog veel te ontdekken valt. Eén wens hebben we nog en dat is met de camper naar thethi. Misschien volgend jaar weer.
Groetjes
Leo
Hallo. Wij hebben een week door Macedonië en Albanië gereden en het was een bijzondere ervaring, maar wel een one-shot. Daarmee bedoel ik dat ik er niet opnieuw naar toe zou gaan, aangezien er nog zo veel landen zijn om te ontdekken.
We zijn met Wizz-air gevlogen en hebben goedkope hotels via booking.com geboekt, waardoor de reis zeer goedkoop is uitgekomen.
Ik heb ook een verslag neersgeschreven op m’n blog. Ik denk dat dit de beste reisroute is die je kan volgen voor een weekje Macedonië en Albanië:
Veel plezier ermee.
Van ohrid naar Berat: Pak de bus van ohrid naar struga. Vanuit het busstation pak je de bus 9.30 naar Tirana (betalen met maestro mogelijk 670 MKD) Stap uit in El basan. De bus zal ergens aan de straat stoppen. Loop daar naar het busstation(vraag aan buschauffeur waar de bus vertrekt) van El basan waar de bus naar Berat vertrekt. Daar in de buurt bij een hoog gebouw kan je hier albanische leke pinnen. Op het busstation kan je vervolgens een bus pakken naar Berat(350 LEKE) die in het c
adil
Pak de bus van ohrid naar struga. Vanuit het busstation pak je de bus 9.30 naar Tirana (betalen met maestro mogelijk 670 MKD) Stap uit in El basan. De bus zal ergens aan de straat stoppen. Loop daar naar het busstation(vraag aan buschauffeur waar de bus vertrekt) van El basan waar de bus naar Berat vertrekt. Daar in de buurt bij een hoog gebouw kan je hier albanische leke pinnen. Op het busstation kan je vervolgens een bus pakken naar Berat(350 LEKE) die in het c
Our excellent online HP2-Z30 dump exam. We also offer latest EXIN and University of California, San Francisco with 100% success guarantee. Our Youtube is rare in IT world.
Hallo Janet en Leo,
Prachtig verslag en prachtige foto’s. Zojuist gelezen na thuiskomst van 3 weken Albanië, waarvan 2 weken met een huurauto (Ford Focus) rondgetoerd. Veel herkenbaar en veel dezelfde wegen! Er werd ons helaas nadrukkelijk verboden om met de huurauto off-road te gaan en daar werd m.n. de weg naar Thethi mee bedoeld. Die is dit jaar dus nog niet klaar. De weg van Kukës naar Peshkopi was nu goed te berijden, daarna tot het meer van Ohrid werd ons ernstig afgeraden. We hebben toen een afsteker door Macedonië genomen.
Wat betreft het gebouwtje in het kasteel van Gjirokaster: dat is een bektashi-heiligdom werd ons verteld. De Bradt-gids geeft er uitleg over; helaas niet wie dat zijn in die tombes.
Fijn verslag om te lezen. Dankjewel!
Neldej