met de trein door onbekend albanie

Ik zou graag deze zomer alleen (eventueel nog met een vriendin) met de trein door Albanië reizen. Dat ze niet zo snel gaan en van mindere kwaliteit zijn, is absoluut geen bezwaar. Maar weet er iemand iets met over de treinen ivm. de prijs, de beschikbare routes, opvoorhand reserveren? Of kan iemand mij doorverwijzen naar een website etc.? Alvast bedankt.

Alle andere tips, weetjes, “must-see-plekken”, zijn steeds welkom!

Groetjes,
Lena

Hoi,

Kijk eens op www.seat61.com
Gebruik ik zelf ook veel en is een heel informatieve site. Gewoon even bij Albanie kijken.

Veel plezier en groet,

Ton

Hoi Lena,

Wat leuk dat je naar Albanie op vakantie wil! Hierbij wil ik je graag een goede website doorgeven met de treintijden en de bestemmingen (de bestemming zijn in het Albanees, maar de Engelse naam kan je er wel uithalen)
http://www.mppt.gov.al/?crd=0,9,0,0,0,106&ln=1&mode=print&uni=20120609084450201260984413392242

De prijzen verschillen, maar zijn in vergelijking met andere landen erg goedkoop!

Must see plekken zijn:

• Theth in het noorden
  • Dhermi/Himara/Ksamil aan de kust
  • Berat, Gjirokastra in het zuiden
  • Korca en Pogradec in het oosten

Ik woon in Albanie, dus je kan me altijd nog meer vragen stellen mocht er wat in je opkomen, ik ben ook druk bezig met het opzetten van een tour operator hier (albania2go.com, de website is nog offline, maar volgende week hoop ik dat hij online is) en wil ook graag een trein tour gaan aanbieden, misschien is dat dan wel wat voor je.

Groetjes,

Jorik