Weg Uit Nederland, Op Naar Spanje

Welke vrijgezelle man 29-34 jaar is ook bezig met plannen om naar Spanje te vertrekken. Deze vrijgezellige vrouw, 29, kan niet wachten om haar koffers te pakken en te vertrekken…

B)

Helaas, 19 jaar, maar ik wil net als jij ook weg :slight_smile:

Oeeeh, Wil ook eigenlijk weg hier0…!!:stuck_out_tongue:
Alleen ben geen man… en ook niet die leefdtijd…:stuck_out_tongue:

Is er nou helemaal niemand die uit nederland weg wil???

groetjes

sorry ben er maar 27 maar wil ook zeker weg!!! :wink:

Ach allemaal flauwekul ik wil weg bla bla bla…

Jij wilt een land verlaten die een redelijk goed sociaal vangnet en een redelijk goed salaris uitdeelt,om in een café of iets anders te gaan werken ,omdat jij zogenaamd onder de zon wilt gaan werken en geen bal van aantrekt dat jij met een ‘studenten loontje’ zal moeten leven in tegenstelling tot Nederland.

Denk er nog eens goed over na eer je zonder enig planning naar dat land wilt vertrekken.

Ongelofelijk, weer typisch nederlands.

Tuurlijk weten we dat we het hier qua sociale voorzieningen heel goed zitten. Het is ook zo belangrijke dat je een goed salaris hebt, een goede baan hebt waar je over kan opscheppen en dat je inderdaad alles voor elkaar hebt.

Sorry, dit is jou leven en ik respecteer je keus.

Misschien zou je ook eens kunnen denken dat deze mensen wat meer spanning en avontuur in hun leven willen.
Willen leven een land waar het warm is, de mensen vriendelijk zijn en waar je tot 's avonds laat nog een buiten leven hebt.
(kan zo nog wel ff doorgaan)

Laat ieder in zijn waarde!

ik ben 29 jaar en reis /woon /werk /studeer al vanaf mijn 15 in het buitenland toen ben ik een jaar naar amerika gegaan om highschool te doen sinds die tijd heb ik in vele landen gewoond/gewerkt oa
frankrijk/duitsland/oosterijk/Uk/spanje/griekenland en nog wat andere plaatsen en ook deze zomer ben ik weer van plan om ergens heen te gaan (denk spanje) heb bevalt me uitstekend en zou niet meer zonder kunnen !!! :smiley:

Ben wel 35 jaar, man en vrijgezel en wil wel naar Spanje verhuizen. Ben zelfs al begonnen om de taal te leren spreken… Mail me maar wat je plannen zijn, wie weet kunnen we wel samen gaan… lijkt me wel leuk… :smiley:

En don-juan ik wil weg uit Nederland omdat ik het hier niet meer leuk vindt om te wonen. Het sociaal systeem dat je omschrijft is al lang op zijn retour en binnen enkele jaren wordt er in heel de EU één systeem gehanteerd. Kan dus hier blijven om 48% van mijn inkomsten af te geven aan de Nederlandse staat en als ik 65 ben er geen cent meer over is voor mijn oude dag. Of ik vertrek naar Spanje waar ik slechts 20% af moet dragen van mijn inkomsten en mijn oude dags voorziening zelf regel. Geeft mij meer zekerheid en vrijheid om mijn leven te regelen zoals ik dat wil en niet klakkeloos laat afhangen door een paar bobo’s in Den Haag. Gezondsheidszorg bv. is in Spanje op dit moment ook al beter geregeld dan in Nederland en zo heb ik legio meer voorbeelden. Dat typisch Nederlandse geouwhoer dat het in Nederland het beste is ter wereld zal ik missen als kiespijn… ik weet gewoon dat het niet zo is… Nederland is niet meer zoals het was. We zijn in 2 jaar tijd ruim 35% in koopkracht gedaald. We stonden in 2002 nog op de 6de plaats als koopkrachtig land maar nu zijn we gezakt naar de 18e plaats. Dat wilt mij heel wat zeggen. Nu mag je in NL misschien een groter salaris ontvangen dan in Spanje maar je hebt daar ook minder geld nodig. Een huis huur je op de Canarische Eilanden voor ruim 150 euro. In NL ben je al 500 euro kwijt voor een hokje van enkele vierkante meters. Vaak hoor je van mensen die in het buitenland wonen en werken, niet meer willen terugkeren naar Nederland. Dat zegt mij denk ik meer dan genoeg. Niet dat Nederland zo slecht is maar ook niet zo goed als vele van ons denken.

Waarom zou ik in Nederland wonen als ik lekker gerelaxed in Spanje kan wonen. Een land waar je als ondernemer niet allerlei rot regeltjes krijgt opgelegd omdat onze regering zo graag de braafste jongetje van de klas wilt spelen. Een land waar ruimte is en niet belachelijk duur geworden is sinds de invoering van de euro.
Het gaat mij om de uitdaging, het avontuur en het warme klimaat… ik wil een relaxte manier van leven en niet meer dat stressen zoals we het hier kennen…

ja daar ben ik het hellemaal mee eens in spanje en andere zuid europeese landen genieten de mensen meer van het leven !! B)

Hier het goed voor mekaar hebben? Dat is inderdaad belangrijk…
Maar als je het hier goed voor mekaar hebt is het nog vaak stress stress en stress… Daarom wil ik ook van mijn leven genieten en dus ben ik het ook aan het overwegen… (19jr.)

Greetz

Originally posted by Philippio@26-02-2005, 12:47:39
** Hier het goed voor mekaar hebben? Dat is inderdaad belangrijk…
Maar als je het hier goed voor mekaar hebt is het nog vaak stress stress en stress… Daarom wil ik ook van mijn leven genieten en dus ben ik het ook aan het overwegen… (19jr.)

Greetz **

ik zou het gewoon doen als ik jou was ! :smiley:

Idd, ik ben van Nederlandse ouders geboren en getogen in Spanje en het gaat om het klimaat. In de brede zin van het woord, ik doel op het sociale klimaat in Nederland waar de eensgezindheid ver te zoeken is en ieder voor z’n eigen haggie gaat. Toddebak, je hebt gelijk…
Ok ik ben bezig met weer die kant op te gaan, er is meer ruimte wat dat betreft en meer verbondenheid.
Waar kwam die opmerking ook al weer vandaan???Tolerant Nederland!!!
Ik wens een ieder die de stap durft te maken veel succes toe!!! Zet 'm op en volg de weg van je hart zonder je verstand te verliezen, er staat een wereld voor ons open…
Groetjes
Marleen :smiley:

Moet je eens kijken op Emigreren naar Spanje Hier wordt veel info gegeven over dit onderwerp.

Groeten,
Nadine.

Originally posted by marlencilla@28-02-2005, 11:39:54
** Idd, ik ben van Nederlandse ouders geboren en getogen in Spanje en het gaat om het klimaat. In de brede zin van het woord, ik doel op het sociale klimaat in Nederland waar de eensgezindheid ver te zoeken is en ieder voor z’n eigen haggie gaat. Toddebak, je hebt gelijk…
Ok ik ben bezig met weer die kant op te gaan, er is meer ruimte wat dat betreft en meer verbondenheid.
Waar kwam die opmerking ook al weer vandaan???Tolerant Nederland!!!
Ik wens een ieder die de stap durft te maken veel succes toe!!! Zet 'm op en volg de weg van je hart zonder je verstand te verliezen, er staat een wereld voor ons open…
Groetjes
Marleen :smiley: **

precies hellemaal mee eens :rolleyes:

vamos a espana otra vez B)