Hey allemaal,
ik ga interrailen door zuid oost europa en kom nadat ik in salzburg, budapest, sofie, zwarte zeekust ben geweest in Istanbul, Ik wil in Istanbul paar dagen verblijven en daarna paar dagen strand pakken, voor ik naar athene ga. Nu vroeg ik me af of iemand een leuke plek weet in de buurt van Istanbul of dat ik beter naar Griekenland kan gaan en dan op de peloponessos wat zoek?
groetjes wendy
ten oosten van istanbul gaan de turken vaak zelf naar het strand, en de prinsen eilanden is ook een leuk uitstapje, maar ik weet niet of dat onder de noemer “strand” door kan gaan.
dan zou je of een stuk oostelijker moeten naar de zwarte zee of zuidelijker richting kusadasi.
dan zou ik idd eerder overwegen om nog een grieks eilandje mee te pakken of op het griekse vasteland aan het strand te gaan liggen
Ik weet dat Buyukada(grootste eiland van de Prinseneilanden) wel een strand heeft. Zoals; Yoruk Ali beach, Princess Beach en Nakibeach .Dit is een van de populairste eiland van de Prinseneilanden.
Ongeveer +25 km van Istanbul ligt Kilyos. Het is een populaire badplaats. Kilyosis het makkelijkst bereikbaar per auto, maar met het openbaar vervoer lukt het ook: neem de veerboot of bus naar Sariyer stap daar over op bus 151, een dolmus of taxi naar Kilyos.
Het strand van Buyukada heb ik gezien, vanaf Kadiköy 45min met de boot. Helaas in december dus heb het niet echt kunnen beoordelen, het is een mooi eiland, heerlijk rustig ook doordat er geen gemotoriseerd verkeer mag rijden (op een noodzakelijke enkeling na). Zeker het overwegen waard, tenzij je echt een paar dagen op het strand wil bakken?
nee ik zoek gewoon een plek om even rust te hebben, ik ga een lekkere rondreis maken en wil rust en wat actievere dagen wat afwisselen… nu kom ik van istanbul in athene aan en dan heb je meteen twee drukke dingen na elkaar, bijv na de eerste paar dagen pak ik paar dagen zwarte zee kust in bulgarije… ik weet ook nog niet precies wat ik qua invulling van de dagen ga doen want kan ook nog maar goed dat ik sommige dingen wat korter doe om ook nog albanie mee te pakken in mijn rondreis… maar zou leuk zijn om of na 2 dagen istanbul een rustig dagje te hebben en dan nog paar dagen istanbul, of laatste dag en dan door naar athene, het is me nog niet helemaal duidelijk, maar ik kon nergens buiten de prinseneilanden om goede informatie vinden dus dacht laat ik het de turkije kenners maar vragen