Natuur in de buurt van Istanboel?

In mei heb ik eindelijk een aantal dagen om te genieten van Istanboel en daar heb ik flink veel zin in. Mijn ervaring is dat ik steden vrij snel zat ben en na de hoogtepunten gezien te hebben ook graag wat van de omgeving wil zien. Nu zie ik allerlei opties… maar ook grote afstanden… een dagtocht naar de Zwarte Zee? met de ferrie the Sea of Marmera oversteken en rondom Erdik of Bursa rondkijken… richting Izmit of toch Şile… ik kom er niet uit… 1 dag zou mooi zijn, 2 dagen kan… dus evt. met overnachten… een auto huren voor twee dagen is geen punt…

*de grote vraag is dus eigenlijk:
*wat is er het meeste de moeite waard in de omgeving van Istanboel?
Voorkeur voor een toffe wandeling/de natuur in… maar bijzondere must-see bezienswaardigheden/belevenissen uiteraard ook van harte welkom.

Tips en suggesties zeer welkom!!

beter naar şile gaan maar heb aantal dagen nodig om heel veel van İstanbul te zien moeite waard. Zelf woon ik in izmit en izmit is geen toeristen plaats(komen geen buitenlandse toeristen). Bursa en uludag(skie vakantie) leuk om te zien. Erdek is meer voor de binnelandse toersten

dichtbij maar je moet het gezien hebben buyukada (grote eiland) met de fery uit het centrum vandaan. Hiereen linkje waar je meer kunt lezen KLIK

zeker geweest. Daar kun best mee leven dan in İstanbul. Geen Motor voertuigen en verkeer. Vervoer is per koets of fiets anders lopen.

Dank allemaal, denk dat we evt. via Polonezkoy naar Sile rijden en dan de kust volgen tot Agva en daar nog even wat rondwandelen… lijkt ons een mooie dag en een lekkere afwisseling tussen de Istanboel dagen in…
.

Als je naar sile wil gaan zou ik kefken ook aanraden

Via Wereldwijzer app

Te laat.
De trip zit er op. :slight_smile:

Was de moeite waard, hoewel het kasteel bij Sile door renovatie niet te zien is en het ziet er niet uit dat dit snel over zal zijn…

Ik zag het toen ik me berichtje net had verzonden. Mischien voor de volgende keer en hoop dat je een leuke vakantie heb gehad. :wink:

Via Wereldwijzer app

was erg fijn!

wie weet… bedankt!