Ik vlieg 29 juni naar Nepal om daar 4 weken vrijwilligerswerk te doen in een weeshuis in Kathmandu samen met een studiegenootje. Daarna zijn we van plan nog een paar dagen in Chitwan, Lumbini en Pokhara door te brengen. Ze belde me echter vandaag met de mededeling dat ze hepatites heeft opgelopen en mogelijk de reis moet annuleren.
Nu ben ik benieuwd of er toevallig nog andere mensen zijn die die periode in Kathamandu zijn en het leuk vinden om daar een keer af te spreken.
Ik kan je niet een paar weken lang komen helpen (ik vertrek ook te laat), maar ik heb zeker interesse om een kijkje te nemen bij je project en wat hand en spandiensten te verrichten of om 's avonds een keer af te spreken. Ik heb ruime ervaring met werken met kinderen in Azie (Thailand, Mongolie, Indonesie).
Ik vertrek op 21 juli naar Nepal. Mocht je bepaalde dingen uit NL nodig hebben voor het weeshuis, dan moet je het maar laten weten.
Dankje voor je reactie! Leuk dat je ook in dezelfde periode naar Nepal gaat. Ik zal als ik daar zit regelmatig mijn e-mail checken en mocht ik wat nodig hebben voor het weeshuis uit Nederland dan hoor je van me!
Heey,ik ga in April 2011 voor 5weken werken in n weeshuis in Kathmandu,heb je nog bruikbare tips voor mij.En is er iets wat ik zeker uit nederland moet meenemen daar naar toe.
Groetjes Kitty
Echt super leuk dat je naar Nepal gaat volgend jaar. Ik heb echt zulke mooie herinneringen aan mijn reis. De belangrijkste tip die ik je kan geven: zorg dat je voldoende belangrijke spullen in je handbagage meeneemt! Mijn koffer was daar namelijk pas 5 dagen later aangekomen… gelukkig had ik bijvoorbeeld extra ondergoed meegenomen in mijn handbagage, maar een handdoek, tandenborstel, insectenspray etc. had ook erg handig geweest. Het probleem is vooral dat het best lastig kan zijn om alles daar te vinden.
Wat erg leuk is voor de kinderen in het weeshuis: bellenblaas (dat vonden ze echt geweldig) en kunnen ze makkelijk later opnieuw maken met een beetje zeep en water. Maar verder is het ook handig om daar te kijken waar ze echt behoefte aan hebben en daar ter plaatse dingen aan te schaffen (dan weet je zeker dat het nuttig is en is nog een stuk goedkoper ook!). Als je nog vragen hebt laat het me dan weten! In ieder geval alvast een hele mooie reis gewenst!:teeth:
Geen probleem, ik zit zelf eigenlijk ook niet zo vaak op dit forum!
Over je vragen: ik geloof dat je 28 kilo mee mag nemen en 5 kilo handbagage? Dit weet ik niet zeker en het kan zijn dat dit is verandert of verschilt per maatschappij. Als het goed is moet deze informatie vermeld staan op je ticket, dus ik zou daar even op kijken!
Ik vond het heel prettig om gewoon simpele t-shirtjes te hebben (het wordt gewaardeerd als je een kort mouwtje hebt, maar in Kathmandu zag ik genoeg mensen met singletjes, dus dat kan in principe ook hoor) en ruimzittende broeken van soepele stof. Jurkjes of rokjes kunnen natuurlijk ook, al wordt het gewaardeerd als deze tot over de knie zijn. Je kan daar in Kathmandu ook genoeg leuks kopen trouwens! Echt voor 3 euro hele leuke broeken van die ruime harem broeken, dat dat kun je ook altijd nog doen! Oh en wat ook echt een tip is: een kurta op maat laten maken. Je kan dan zelf de stof en het model uitzoeken en als je het in een womencentre doet, steun je deze vrouwen er ook nog mee!
Ik vlieg 1 juli naar Kathmandu om daar twee weken lang vrijwilligerswerk te doen (lesgeven of weeshuis) en daarna wil ik een trekking maken. Lijkt me leuk om af te spreken en elkaars projecten te zien. Laat maar even iets weten.
Opgelet indien je een trekking wil doen in juli of augustus, het is namelijk regenseizoen !
Best is een goed plaatselijk reisagentschap om raad te vragen.
Probeer eens Yatra Sanjal, Mingma Sherpa is een ervaren trekker, alsook zijn broer, die verschillende keer de Everest heeft beklommen.
Zijn gegevens :
tel : +977 1 4372835
gsm : +977 985 1062937 yatrasanjal@yahoo.com
Ben trouwens ook in KTM van 24 juli tot 6 augustus !