Hallo allemaal,
Mijn naam is Celeste en ik ben 20 jaar. Ik ben op dit forum komen kijken omdat ik in 2015 half april tot eind mei naar Nepal ga vertrekken om vrijwilligerswerk te doen. Via dit forum hoop ik dan ook contact te krijgen met mensen die er eventueel in dezelfde periode zitten als ik.
Ik zal rond 19 april vertrekken om eerst te genieten van een introductieweek waarin ik oppervlakkig de cultuur en de Nepalese gebruiken zal leren. Na deze week zal ik voor 4 weken op een vrijwilligersproject zitten om mij hier nuttig te maken en hopelijk een duurzame invloed te hebben. Als mijn vrijwilligers periode afgelopen is, heb ik besloten nog 1 week vrij te besteden in Nepal. In deze week wil ik zoveel mogelijk van Nepal zien want ja, wanneer kom je er weer?
Zijn er mensen die ongeveer dezelfde plannen hebben of die in deze periode in Nepal zijn die eventueel alvast contact willen zoeken met mensen uit Nederland? Het lijkt mij namelijk heel leuk om er niet steeds alleen op uit te hoeven trekken, maar ook gezellig samen een tochtje te maken o.i.d.
Liefs,
Celeste!
Hi hoi Celeste,
Waar ga jij vrijwilligerswerk doen in Nepal?
Ik ben van plan om dit jaar ook die kant op te gaan. Zat zelf te ook te denken aan april/mei.
Daarnaast wilde ik ook wel een trekking gaan doen.
Groetjes,
Glenn
Hoi!
Ik ben Silke, 22 jaar. Ik vlieg 22 april naar Nepal, Kathmandu voor een aantal maanden, maar wil voor het regenseizoen begint (begin juni) nog een trekking lopen door de Himalaya! Zo in de periode vanaf 12 mei. Ik zit te denken aan het Annapurna circuit, die wil ik heeeeel graag lopen en duurt 18 dagen. Of een andere trekking. Maar het lijkt me leuk dit eventueel met anderen te doen. Dus mocht het je/jullie wat lijken laat het weten!
Groetjes Silke
Hoi Glenn,
jeetje ik zie de berichten nu pas! beetje laat haha… maar ik ben geplaatst in het Om disabled child care home aan de rand van Kathmandu :). Ik zit dus in de hoofdstad zelf, waar ik best blij mee ben! Een trekking wil ik misschien ook nog gaan doen, ben er alleen nog niet helemaal zeker van gezien ik maar 1.5 week ‘vakantie’ heb aan het einde van mijn vrijwilligerswerk periode. Misschien blijf ik wel een beetje in de buurt van Kathmandu hangen, ik weet het echt nog niet. Maar leuk! Als je er bent zolang ik er ben (19 april tot 3 juni), kunnen we misschien wel eens wat afspreken ergens!
En hoi Silke, zelfde verhaal haha. Heel erg laat je reactie pas gelezen. Denk dat ik de mails dat er reacties geplaatst waren over het hoofd heb gezien. Schaam.
Maar ik kan zelf de annapurna niet lopen helaas heb ik gewoonweg de tijd niet voor. Ik hou aan het einde van mijn vrijwilligerswerk 1.5 week over voor ik weer terug vlieg naar Nederland, dus dat is gewoon niet te doen. Maar als je in Kathmandu bent lijkt het me leuk om ergens te meeten. Weet niet of je bijvoorbeeld ook naar het Chitwan national park wil, maar dat is iets wat ik ergens in een weekend wil gaan doen. Dus misschien kunnen we zoiets samen ondernemen o.i.d.? Is er een manier waarop we in contact kunnen blijven met elkaar? Gezien we toch wel redelijk dezelfde periode er zijn.
Hoop wat van jullie te horen!
Groetjes,
Celeste.