Hallo allemaal,
Mijn naam is Celeste en ik ben 20 jaar. Ik ben op dit forum komen kijken omdat ik in 2015 half april tot eind mei naar Nepal ga vertrekken om vrijwilligerswerk te doen. Via dit forum hoop ik dan ook contact te krijgen met mensen die er eventueel in dezelfde periode zitten als ik.
Ik zal rond 19 april vertrekken om eerst te genieten van een introductieweek waarin ik oppervlakkig de cultuur en de Nepalese gebruiken zal leren. Na deze week zal ik voor 4 weken op een vrijwilligersproject zitten om mij hier nuttig te maken en hopelijk een duurzame invloed te hebben. Als mijn vrijwilligers periode afgelopen is, heb ik besloten nog 1 week vrij te besteden in Nepal. In deze week wil ik zoveel mogelijk van Nepal zien want ja, wanneer kom je er weer?
Zijn er mensen die ongeveer dezelfde plannen hebben of die in deze periode in Nepal zijn die eventueel alvast contact willen zoeken met mensen uit Nederland? Het lijkt mij namelijk heel leuk om er niet steeds alleen op uit te hoeven trekken, maar ook gezellig samen een tochtje te maken o.i.d.
Liefs,
Celeste!
Hoi Celeste,welkom op wereldwijzer!
Leuk dat je vrijwilligerswerk wilt gaan doen in Nepal Celeste,Ik heb altijd veel respect voor de mensen die zich inzetten om andere mensen te helpen op deze aardkloot.
Heel wat organisaties bieden je de kans om vrijwilligerswerk in het buitenland te doen. Dit geeft je een sterke internationale bagage. Ideaal als je ooit graag een job zou willen uitoefenen waarvoor je veel internationale contacten moet leggen.
Nou Nepal is één van de armste landen ter wereld en als vrijwilliger kan jij in dit land het verschil maken op een lokale school, ziekenhuis of in een opvanghuis voor kinderen. Veel projecten vind je in en rond de stad Kathmandu.
In iedergeval kan je altijd met je vragen terecht hetzij op het Nepal Forum alsook op het Vrijwilligerswerk Buitenland Forum hier op wereldwijzer.
Succ6 nog met de voorpret,Celeste !
groet,georgessiam.
Hallo Georgessiam,
Dankjewel! Ik heb er ook ontzettend veel zin in.
In Nepal ga ik werken in een tehuis voor gehandicapte kinderen. Mijn werk hier in Nederland is ook in de gehandicaptenzorg, dus ik hoop dat ik een stukje van mijn professionaliteit over kan brengen naar het tehuis.
Ik heb me ook al voorgesteld op het Nepal forum en hier ook een oproepje geplaatst of er mensen in dezelfde periode in en om Kathmandu verblijven. Dus we gaan het zien, ben benieuwd!
Groetjes,
Celeste.