Weeshuis Bali: wie gaat er mee?

Al een tijdje ben ik aan het nadenken over de invulling van aankomende zomer… ik wil graag op vakantie naar Azie, maar niet alleen vakantie… ik wil ook echt wat betekenen voor de bevolking en hun manier van leven beleven.

Daarvoor lijkt vrijwilligerswerk en vakantie mij de ideale combinatie. Er zijn veel organisaties die dit soort reizen bieden…alleen zijn de prijzen vaak belachelijk en vraag ik me af waar het geld blijft… de mensen in de landen zien het namelijk niet terug.

Als oplossing hiervoor heb ik zelf een weeshuis gevonden op Bali, Indonesie. De kinderen hier hebben mijn EN JOUW hulp hard nodig. Ook is de reis en het verblijf een stuk goedkoper en weet ik waar mijn geld terrecht komt.

Het enige probleem is een reisgenoot…misschien ben jij dat wel???

Heb je zin om rond juli/augustus (datum nog te bepalen) te vertrekken naar Indonesie en daar een paar weken in een weeshuis te werken in combinatie met reizen in het land? Laat het me dan weten!

Met meer mensen heb je altijd meer lol en iemand om op terug te vallen…

Als je interesse hebt, mail me dan ff of laat een krabbel achter!

Ik hoop dat iemand met mij mee wilt!

Groetjes Sharony
s.riemeijer@gmail.com

Hoi Sharony!

Ik ben ook op zoek naar vrijwilligerswerk op Bali. Ticket is al geboekt, visum is onderweg, nu nog een leuk project! Ik had zelf ook een weeshuis gevonden, waar ik graag m’n handen uit m’n mouwen steek, maar vroeg me af welk adres jij gevonden hebt. Misschien kunnen we ideeen uitwisselen?

Groetjes Marloes

[EMAIL=“loesje88@hotmail.com”]loesje88@hotmail.com

Hoi, een hele tijd geleden dat je dit berichtje hebt geplaatst, maar ik vroeg me af naar welk weeshuis je uiteindelijk ben gegaan?
Ik ben namelijk van plan om in juni tmt augustus naar bali te vertrekken, dus ik voreg me af of je nog tips had, ik heb wel een weeshuis gevonden, maar misschien heb je een andere tip.

groetjes,
asmara

Hoi hoi,

Ik ben voor juli ( vertrek nog te bepalen tot 8 augustus) ook op zoek naar dezelfde invulling van mijn vakantie…vrijwilligerswerk en reizen in indonesie. Het lijkt mij ook leuk om dit met meerdere mensen te doen! Ik ben dus wel geinteresseerd welke weeshuis je hebt gevonden… ik wacht op dit moment ook op informatie van een ander weeshuis op Lombok volgens mij.

Laten we mailen o.i.d,
Groetjes Nienke ( 25jr)

eeey, ik heb een weeshuis gevonden op bali, waar ik 19 juni tot ? ik denk een maandje, ga verblijven intern, ik heb geen internet site waar ik je naar kan door verwijzen , ik heb het weeshuis via via gevonden… daarna ben ik van plan om een tijdje door indonesie te gaan trekken, als je behofte hebt aan company kan je altijd beroep op me doen, ik weet natuurlijk niets van je achtergrond, maar het lijkt me wel gezellig om het met iemand anders te doen, oftewel om de ervaring te delen…
Mijn email is… [EMAIL=“avandermierden@hotmail.com”]avandermierden@hotmail.com

groetjes,

asmara (20)

hey,

Ik ben van plan om zomer/najaar 2009 (vrijwilligers)werk te gaan doen in Bali.
Ook het werk in een weeshuis lijkt me super!
Maar heeft iemand tips voor bepaalde projecten/weeshuizen?
Ik kan er namelijk maar eentje vinden; helping bali /childrens hope, en daar nemen ze momenteel geen vrijwilligers aan.
het lijkt me erg leuk om met iemand samen te gaan. Ik ben bekend met het land, maar samen is het natuurlijk veel gezelliger!

Groetjes Jessica

[EMAIL=“jessicavankuijk@hotmail.com”]jessicavankuijk@hotmail.com

Hoi

Mijn naam is Ferry en ben net terug uit Indonesie, Java en Bali. Back to my roots and got the travel-bug!!Ik heb plannen om volgend jaar na het regen-seizoen terug te gaan voor een langere periode minimaal 3 tot 6 maanden.
Graag rondreizen natuurlijk maar het liefst vrijwilligers- werk zoeken en iets betekenen voor een ander.Ontsnappen van de drukte…:slight_smile:
Dus zijn er mensen die samen zou den willen zoeken en misschien ook wel reizen dan hoor ik dat graag.

mail me of msn

ferrygood@gmail.com

Probeer eens bij stichting Anakita, zij hebben een opvanghuis op Bali voor kansarme kinderen.

www.anakita.org

in de maanden mei, juni en juli wil ik graag richting indonesie om ook vrijwilligers werk te gaan doen(met kinderen) en daarna een rondreis maken door java, bali en misschien lombok/borneo…
Ik heb alleen nog geen idee hoe ik dit precies moet regelen, wat verstandig is en met welke vrijwilligers organisatie ik het beste contact kan opnemen. Als iemand tips heeft…Graag een berichtje naar:
[EMAIL=“lindsey_andringa@hotmail.com”]lindsey_andringa@hotmail.com

groetjes lindsey

Hoi lindsey,

Je hebt al concrete plannen maar al om in mei al weg te gaan voor langere tijd heb je wel meer voorbereiding nodig. Ik zou je aanraden om met deze
organisatie contact op te nemen zodat je in ieder geval voorbereiding hebt via profs.

gr Ferry