Weer tijdens wereldreis

Ik ben een wereld reis aan het plannen en probeer zoveel mogelijk overal in de goede reis periode te zitten met regenseizoenen etc. Dit gaat alleen niet overal lukken. Hoe hebben andere wereldreizigers dit gedaan? Is Midden-Amerika en Zuid-Amerika bijvoorbeeld te doen in het regenseizoen of is dit een afrader?

Ik ben van plan om van September tot Maart in Azië rond te trekken, dan 2 maanden Australië en dan nog een paar maanden Midden/Zuid Amerika vanaf mei/juni. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met het weer tijdens een wereldreis!

Groetjes, Merijn

Ik vond regenseizoen in Azië en Midden-Amerika in ieder geval niet erg. Bedenk je dat September en oktober de natste maanden zullen zijn in Azië. Het weer in Australië durf ik niks over te zeggen in april/mei.

Kan niks zeggen over Zuid-Amerika, daar zijn de omstandigheden wel wat anders gezien de hoge bergen e.d.

Uiteindelijk zal het heel moeilijk zijn om tijdens een wereldreis altijd in het beste seizoen een bepaald land te bezoeken.

Je zegt dat je wil gaan reizen van september tot maart in Azie. De vraag is natuurlijk: naar welke landen ga je? Want azie is vrij groot.

Wat betreft australie kun je in de periode april/mei beter iets noorderlijker gaan. Het gaat dan al winter worden namelijk en dan kan het in het zuiden gaan regenen.

Wij, zijn een jaar gaan reizen naar rusland, mongolie, china, tibet, nepal, india, thailand, laos, cambodja en uiteindelijk australie. Gestart in juli en teruggekomen een jaar later in juni. Misschien 2 dagen regen gehad.cheer

We willen in September beginnen in Peking en dan rustig afzakken naar Singapore, (via het binnenland in China) ondertussen Viëtnam, Laos, Cambodia, Thailand, misschien Myanmar, Malysië en dan van Singapore naar Philipijnen en dan nog paar weekjes Borneo. Voor dit deel denken we ongeveer 7 maanden uit te trekken. Is dit realistisch of is het te lang of te kort? Het deel Peking Singapore willen we zonder te vliegen doen.

In Australië willen we in Perth beginnen en dan rijden naar Darwin via de westkust, de Gibb River Road etc.

Daarna is het nog helemaal open of het noord, middden of zuid Amerika wordt. Daarom ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn met reizen door deze continenten in het regenseizoen dan wel orkaan seizoen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hallo,

Als je voor lange tijd gaat reizen zoals ik inmiddels al 2.5 jaar doen is weer niet te voorspellen. Je kunt er wel een beetje rekening mee houden maar niet volledig. Als je rond september gaat reizen zul je in Vietnam en Laos in de winter daar zijn dan is het daar rond de 5 graden als je dat geen bezwaar vind is het goed te doen. Dit is voornamelijk in het noorden van Vietnam zodra je in het zuiden komt is het weer suptropisch.

Wij hebben wel eens gehad dat we ergens zaten en dan gewoon 3 dagen regen hadden dit was in Azie. Toen zijn we verder gaan reizen om hier wat aan te ontkomen en soms is het niet anders vaak is de temperatuur nog steeds prettig. Ik zit nu in Cairns en afgelopen maand was het regenseizoen en dan heb je gewoon 1 week alleen maar regen. Nu zit ik wat langer in Cairns dus dan is het ook minder erg natuurlijk maar soms is het gewoon niet anders.

Bedankt voor de reacties! Zijn er nog meer ervaringsdeskundige over zuid en midden amerika in het regenseizoen?