Weer op Bali

Hallo,

Anja en ik zijn voornemens om half maart tot half april naar Bali te gaan>>>. Is dit ook een gunstige periode m.b.t. het weer aldaar? Daarmee bedoel ik komt de regen met bakken naar beneden of :storm: ??? of :zon02:.

Graag jullie deskundigheid omtrent dit topic.

Greetz
Frank

Tja het weer is niet voorspellen, maar als je naar weeronline.nl gaat dan kun je daar bali opzoeken en via klimaat kun je op basis van de gegevens uit het verleden zien wat voor een weer het daar is geweest. Wij zijn dit jaar eind april geweest en hebben 2 keer 's nachts een flinke bui gehad that’s all…

Hoi,

Dank voor je reactie. Hier in holland zijn we wat gewend wat dat betreft. Dus we gaan hoe dan ook naar Bali.

Thnx

Frank

Heerlijk even op ze Hollands over het weer kletsen, het klimaat in de tropen verschilt als dag en nacht met dat in Nederland. In het laagland in Indonesië zijn de temperaturen overdag zo een 32 º C ’s nachts 23 º C elke dag het gehele jaar door zonder extremen. Echter over de gehele wereld is er de laatste jaren geen peil op het weer te trekken. De laatste 4 jaar in Indonesië is dat heel erg. April is wel de maand van de “kentering” de moesson draait en dat kan veel regen met harde wind geven en golven op zee van 3 – 5 meter hoog

Hallo,
Verleden jaar was ik van 27 februari tot 29 april in Bali.
Het weer was zeer goed op enkele buien na. Als het regent is dit meestal s nachts. De twee natste maanden zijn December en januari. Vanaf half februari begint het reeds droger te worden. Dit zijn echter statistieken. En met de klimaatsverandering weet je maar nooit.
Ik vertrek op 18 november voor 6 maand naar Bali. Dan begint het volle regenseizoen pas echt. Maar aangezien het er toch altijd 30 graden is stoort mij dat niet echt.
Groeten

Mensen die Indonesie goed kennen of daar gewoond hebben vinden het regenseizoen vaak het lekkerst. Regen daar is heel iets anders dan bij de Grote Haringvijver, natter zelfs :smiley:

Ja tijdens het regenseizoen heb je een frisse douche als je erin gaat staan in je zwembroek.
Dat is af en toe wel eens welkom, want ik vind het regenseizoen warmer dan het droge seizoen.i.v.m. de luchtvochtigheid en de wind die uit de bergen komt. Vooral als je zoals ik in zuid of oost Bali verblijft.

Het regenseizoen is ook het fruitseizoen, het land is veel groener en geen stof langs de wegen. En ook lekker dat geluid op het dak.

Over het algemeen is de regentijd dan voorbij, maar het weer is niet te voorspellen. Het grote voordeel is dat de temperaturen altijd zeer aangenaam blijven

Dag Frank ,

Prima weer hoor rond die tijd ! de regenseizoenen in Bali vallen steeds later en duren korter ! Begin dit jaar ( half jan )begon het wat late regenseizoen op gang te komen met ook nog voldoende zon !
Half maart is een prima periode en ik zou daar echt niet over in zitten:vak02:
Over een dag of 10 vlieg ik ook weer… en weer terug rond mei 2010:dag:

Suc6

Ik vertrek woensdag ook weer voor een zestal maanden naar Bali. Momenteel is het er nog zeer droog en men spreekt de laatste weken zelfs over een hittegolf. De temperaturen liggen 2 a3 graden boven het gemiddelde momenteel. Maar regen of zonneschijn op het eiland der goden is het altijd fijn.