Hallo iedereen,
Ik vertrek 7 mei naar Bali. Weet er iemand wat voor weer het is in mei? Hopelijk veel zon en weinig regen en donder.
Graag jullie reactie
Alvast bedankt
Groetjes
Hallo iedereen,
Ik vertrek 7 mei naar Bali. Weet er iemand wat voor weer het is in mei? Hopelijk veel zon en weinig regen en donder.
Graag jullie reactie
Alvast bedankt
Groetjes
Zoals ik het in de forum lees is het een kwestie van geluk hebben. Kans op regen heb je daar altijd. Minste kans op regen en meeste kans op zon schijnt in aug/ sept te zijn. Vandaar dat ze het ook als hoog seizoen beschouwen.
Nee hoor, het hoogseizoen wordt met name bepaald door de tijd waarop de Europeanen vakantie hebben.
In principe loopt het droge seizoen op Bali van april - september/oktober, maar ook daar is niet zo veranderlijk als het weer.
Afgelopen periode hebben we nogal wat regen en onwer gehad, maar de kans op regen zal in mei zeker nihil zijn fijne vakantie gewenst
:zon02:
Lees bij de weersvoorspelling overal dat het nu (en de komende 2 weken)op Java en Bali bewolkt is met meestal min. 60% kans op regen.
Wat merken de mensen die hier wonen ervan?
Dan weet ik namelijk wat voor kleding ik in moet pakken
Ik zou niet al te veel kleding meebrengen naar Bali, de regen is op dit moment minimaal, en wanneer het regent ben je binnen een kwartier weer droog. trouwens regen hier is niet te vergelijken met regen in Nederland, daar kan het de hele dag zo’n vies miezerregentje zijn, hier regent het een kwartiertje hard met een temperatuur van 30 graden is dat heel aangenaam.
Balinezen begrijpen daar niets van, die gaan meteen schuilen anders worden ze verkouden en ziek.
Maar vor ons is het een warme douce.
Dus nogmaals zorg dat je niet te veel kleren meebrengt.
Nogmaals een fijne vakantie gewenst
Dit maakt mij erg blij :zon02: