Hoe zonnig? Eind juli/begin augustus.

Hallo!

Zijn er mensen die ervaring hebben met het weer op Bali in de maanden juli/augustus?
Ik heb zelf al het nodige speurwerk gedaan, maar op elke site staat weer wat anders?!
Mijn vriend en ik willen dit keer voornamelijk een zonvakantie en willen dus ‘zeker’ zijn van mooi weer.

Groetjes Marianne

hoi Marianne, het is altijd zonnig in Bali, juli- augustus is het hoog seizoen kun je ook zien aan de prijs van de tickets, men heeft mij verteld dat de aangenaamste temperatuur in Juli is (de koelste maand) het regenseizoen begint in oktober tot maart. ik ben er nu in aug.sept.okt.nov.jan.febr.mrt. geweest en de maand Januari was de meeste regen en ook hevige onweersbuien, maar de temperatuur blijft altijd zo tussen 21-32 gr.C.
de luchtvochtigheid is het hele jaar door rond de 75%.
wat de zon betreft, je zit dicht bij de evenaar dus de kans op een fikse zonnebrand als je niet uitkijkt.
vast veel plezier met de voorbereiding
groeten
emcee

Hallo ,

in augustus is de beste tijd voor bali het droge seizoen. Wil zeggen dat de luchtvochtigheid laag is.
Ben zelf in mei juni aug en dec geweest maar december is het verschrikkelijk
vochtig temp in aug gem 30 graden.
Hoop dat je hier iets mee kunt,
:zon02:

zelfs in het regenseizoen zijn er nog voldoende zonuren om een bakvakantie te houden…

Hoi Cilleke,

Ik ga van half Juni tot half Juli, dus dan is het goed weer, mag ik aannemen?
In Thailand begint het regenseizoen ongeveer in Mei (tenminste dat was op Koh Samui), maar Java,Bali ligt natuurlijk weer veel zuidelijker.
Spannend want het is voor mij de eerste keer Indonesie.

vrgr,

cube

Hoi inderdaad een goede keuze. Indonesie is super ben ook vaak in thailand geweest, maar mijn hart gaat toch echt naar indonesie.
Bali is super maar lombok is echter niet toeristisch.
Veel plezier in indonesie het weer is daar super.
Gr cilleke

Hoi Cilleke,

Was ik weer; heb je ook een privebericht gestuurd, maar dat was niet te zien onder “verzonden berichten” (geeft 0 aan); doe ik iets fout soms?
Sorry maar ik ben nieuw hier, daarom juist.

doeii,

cube

Door mijn werk ben ik de laatste jaren verplicht om in de maanden juli en augustus te gaan. Om je een indruk te geven: De laatste 3 jaar heb ik de maand augustus op Bali doorgebracht. Bij elkaar misschien 6 uur regen gehad en weinig bewolking.

Als je niet van regen houdt en wel van zon dan is dit een zeer geschikt moment om te gaan. Nadeel van deze periode is dat het hoogseizoen is. Hierdoor is het duurder om naar Bali te gaan en is het in verhouding drukker op het eiland.

Hallo,Iggy,

Nou dan heb ik mazzel, want ik ga van half Juni tot half Juli,dus heb dan als 't goed is goed weer. 't Is dan wel druk overal , maar ja, je kan niet alles hebben,
ja toch?

groet,

cube :vak02:

De zon staat in Juli en Augustus meer boven “jullie” hoofd in Europa dan hier bij ons. Of ander gezegd: de zon staat iets verder weg van ons. De zonnekracht is daardoor iets lager dan in de maanden wanneer de zon boven ons hoofd staat (jullie najaar en winter).

Combineer dit met het droge(re) seizoen en je hebt zo vanaf Mei tot en met September de lekkerste maanden op Bali. Het droge seizoen betekent niet dat het NOOIT regent. Zelfs in dit seizoen valt er gemiddeld zo’n 100 mm. regen per maand op Bali. Er valt in die maanden net zoveel regen als in Nederland in een heel jaar (zo’n 400 mm.)

Voor de Balinezen is het idd in deze periode winter. Je komt mooie situaties tegen onderweg. Je ziet veel balinezen helemaal ingepakt met dikke kleding op de scooter. Daarnaast viel het me op dat veel Balinezen hun jas achterste voren aanhebben. Met de rits op de rug, zodat de “koude” lucht niet door de rits het lichaam kan bereiken. Erg leuk gezicht !!

Hoi,

Dus als ik het goed begrijp, dan is het “winter” op Bali, in de periode, dat ik daar
ben?
Ik ben vanaf 17 Juni op Java en zal ongeveer eind Juni op Bali zijn, dus tot 9 Juli.
10 Juli vlieg ik weer terug naar Amsterdam.
Heb ik dan goed weer??

vriendelijke groet,

cube:dag:

Ja, je hebt dan goed weer maar voor de zekerheid kun je best wat winterkleding en je schaatsen meenemen :slight_smile:

hahaha,

Cube je zal fantastisch weer hebben. Geniet maar van de gekko geluiden op de vele mooie avonden die je zal meemaken op Bali !!

1 like

Hallo MP ,Iggie,

Ha, nou dat zal ik dan zeker doen; ik kan zo goed schaatsen (niet dus) en neem trouwens ook m’n ski’s mee!
Denk dat 't wel goed komt.

thanks en groet,

cube :vak01:

Ski’s kunnen van pas komen op Gunung Agung…Heb gehoord dat Bali zich kandidaat stelt voor de winterspelen , ergens in de toekomst,dus kan je vast oefenen op de afdaling:vak02:

Ik en mijn vriend zijn daar ook over aan het twijfelen! We willen graag eind juli, begin augustus, heerlijk naar Indonesie >>>. Maar in de reis gidsen staat dus overal dat er maar 3 uren zon per dag is :mad:.

Klopt dit? We vinden het onwijs zonde, als wij 19dg naar Bali gaan en maar 3uur zon per dag hebben.

Heeft iemand hier antwoord op? :zon02:

Een bewolkte dag zal misschien voor kunnen komen maar de zon zal je overvloedig zien in die periode

Weet niet welke resigidsen je bedoelt, maar in Juli en Aug. pak je hier (gemiddeld) minimaal 7 zonuren per dag.