Hallo,
Wij gaan de hele maand december naar Vietnam.
Hoe is het weer in Hanoi ( begin december)?
Hoe is het weer in Phan Thiet (eind december)?:zon02
Groetjes Esther
Hoi Esther,
In het zuiden is het klimaat lekker, wat koeler, maar niet koud. Maar in het noorden kan het in december wel koud zijn. Zo kan het voorkomen dat het in Sapa 0 graden is. Maar het weer is lastig te voorspellen en ikzelf ben er niet in december geweest.
Ik hoop dat mensen die er wel in december zijn geweest je hun ervaringen kunnen vertellen?
Groetjes, Anne
Hallo Esther,
Zoals Anne Anne al schreef, is het weer moeilijk te voorspellen.
Ja, Sapa kan het fris zijn , maar in Hanoi en Halong Bay was het in begin december 2007 prima weer.
Rond de 25 graden C.
Voor Pan Thiet eind december 2012 is het weer normaal gesproken helemaal goed.
Ik heb 1 x veel regen gehad in janauri 2010 en het strand was toen weg.
Ik hoop dat niet voor 2012 eind december, want dan ben ik daar ook, van 27-12 t/m 30-12.
gr.
Ton.
Hallo,
Bedankt voor jullie reactie.
Ton wij zijn er dan ook, wij eindigen onze groepsreis 25 dec. En gaan dan op eigen gelegenheid voor 5 nachten naar Phan Thiet.
Gaan de 30e terug en overnachten dan een nacht in HCMC en vertrekken dan de 31e vroeg terug naar huis.
Dan zijn we daar in dezelfde tijd, hopend op heerlijk strandweer.
Groetjes Esther.:vak02
Hallo esther,
Hartstikke mooi, hebben we in ieder geval hetzelfde weer.
In welk hotel zitten jullie, ik zit in Victoria.
Ook ga ik op 30-12 naar Saigon.
Misschien komen we elkaar nog wel tegen?
gr.
Ton.
Hallo Ton,
Sorry dat ik nu pas reageer, ik krijg geen email als er een reactie is geplaatst.
Wij logeren in Blue Ocean resort.
Hoe ga jij terug naar Saigon?
Ga je rondreizen voordat je naar Vicroria gaat?
Groetjes
Hallo Esther,
Geen probleem, is ergens een hokje aanvinken.
Maar wat betreft je vraag.
Nee ik ga niet rondreizen, doe het sinds afgelopen jaar 2012 januari en dit jaar dec/jan 2012/2013
gewoon wat rustiger.
De jaren ervoor hebben we het gehele land doorgecrosst en bijna alle plekken minimaal 2 gezien.
Bijv.
halong bay 2 x, Sapa en en het noorden 2x, Nha Trang 6x, Hoi An Danang, Hue 6x, HCM route 4x, dalat 5x, Mekong Delta 10x, Mui Nee 10x, Hanoi 5x. Ninh Binh provincie 5x, Phu Quoc 4x, Con Dao 1x, Vung Tau 5x, Can Gio 2x, Cun Chi 6x
Weet zeker dat ik er nog diverse vergeten ben.
Ik denk dat ik best al wat gezien heb, en heb diverse trajekten over de weg gedaan, per vliegtuig.
Ook hebben we sommige uitgeprobeerd omdat er vragen kwamen via deze site.
Daarom dus ook de slaapbus, overdag bus, easy riders ed op bepaalde trajekten genomen.
daarom dit jaar hebben we voor het volgende gekozen.
Vliegen op 22-12 naar saigon en vieren daar mijn 50e verjaardag op 25-12 ( besef ineens dat ik oud wordt wanneer ik 50 type ).
Wordt blijkbaar georganiseerd door de vrienden aldaar, want krijg allemaal van die gekke vragen en moet dan daar om zo laat zijn.
Dan gaan we dus op 27-12 naar Victoria Pan Thiet en hebben daar de baech front bungalow.
op 30-12 hebben we prive vervoer naar Saigon; volgens het schema zouden opgehaald worden om 12 uur, maar dat ga ik vervroegen naar 10 uur. Dan ben je rond 15:00 uur in Saigon ipv 17:00 uur.
Dan verblijf ik van 30-12 t/m 3-1 in Saigon en vertrek 3-1 naar Can Tho en door ook Victoria .
6-1 ga ik weer terug naar saigon en hebben we afspraken naar de families van onze vrienden die rond Saigon wonen.
Weekend van van 12/13 gaan we naar de paardenrenbaan.
Nog wat shoppen en overal afscheid nemen en op 15-1 gaan we naar weer terug naar huis.
Blue Ocean in Pan Thiet is een mooi hotel en ligt midden in de strip met vele winkeltjes en restaurants.
Ligt ook vlakbij Cham Villas, heb daar 6x verbleven.
Is helemaal duits en wanneer je het vietnamees eten wilt laten wat het is, kan je daar even gewoon lekker een schnitzel eten , in diverse varianten, met frites.
loop je het resort in, dan kom je na 100 meter een intiem restaurant tegen, bij het zwembad, en daar kan dan echt romantisch tafelen.
4 gangen met wijn koste in 2010 15 usd pp., aanrader.
gr.
Ton.