Hallo Wendy en Floor,
Hoe zou ik beginnen?
Ik heb even nagedacht en denk dat dit het zo maar het beste is omdat je aangeeft dat je van mooi weer houd.
Trek even even een streep, horizontaal , bij Nha Trang; vandaar en zuidelijker, heb je normaal gesproken goed weer.
Ook in het noorden is het best wel mooi weer en temperaturen van 25 a 30 graden zijn daar echt geen uitzondering.
Je hebt wel gelijk dat het weer in het midden niet altijd best is, maar met gemiddeld 20 graden en kans op regen waarschijnlijk beter dan in Nederland.
Begin is gemaakt van mijn betoog.
De must
Natuurlijk Hanoi, Saigon, halong Bai ( of Bai to Long ), Sapa of Mai Chau, Mekong Delta.
Denk dat de bovenstaande de absolute must zijn, helaas wel touristich, maar met keuze voor Mai Chau wat minder.
Ook in de Delta kan je met keuze voor Chau Doc het tourisme vermijden.
Bijna Must
Hoi An, Hue, Dalat, Phong Nha park, DMZ.
Is wel in centraal Viet Nam, dus het weer kan tegen zitten, maar ook helemaal meevallen.
Strand
Denk dat dit een beetje afhankelijk is van budget.
Wil je goed weer en het wat goedkoper houden, dan denk ik dat je Phu Quoc niet moet nemen en gaan voor Mui Nee.
Scheelt je vliegen.
Schema
Even een begin maken.
Zou meteen doorvliegen naar Hanoi.
Dan ongeveer zo zonder PQ
Hanoi, Halong Bai, Hanoi, Mai Chau, Tam Coc ( of Trang An ) , Hanoi, vliegen Hue, Hoi An, Nha Trang, Mui Nee, Saigon, Chau Doc, Can Tho, Saigon.
Met PQ
Hanoi, Halong Bai, Hanoi, Mai Chau, Tam Coc ( of Trang An ) , Hanoi, vliegen Hue, Hoi An, vliegen op Saigon ( of trein of bus ), Chau Doc, Can Tho, PQ ( vliegen of ferry), PQ, vliegen op Saigon.
Of
Aankomst Saigon en meteen naar hanoi, Halong, Mai Chau, Hanoi, vliegen op PQ, vliegen op Can Tho ( ferry naar Rach Gia ), Can Tho, Chau Doc, Saigon, Mui Nee, Saigon , naar huis.
Of
Geen noord Viet Nam en Cambodja erbij misschien?
Ik denk dat ik je nu misschien nog meer aan het twijfelen heb gebracht, maar kan nog wel schema’s verzinnen.
E&A is wel afhankelijk van je budget.
Vliegen is ongeveer vergelijkbaar met de prijs van een trein.
Neem je een nachttrein, dan wel rekening houden met een extra hotelovernachting.
Wat denk je ervan?
gr.
Ton.