Hallo allemaal,
Wij zijn van plan te gaan reizen van Lima naar Buenos Aires van maart tot en met juli! We zijn er alleen achter gekomen dat het weer niet zo mooi is rond die tijd. Heeft iemand hier ervaring mee?
We willen ook wel andersom reizen (dus van Buenos Aires naar Lima), maar dat wordt echter een duurder vliegticket.
Is het aan te raden om in deze tijd door Argentinie/Zuid amerika te gaan reizen??Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt,
Groetjes Janine
Het kan vriezen en het kan dooien. En dat mag je letterlijk nemen. In juli 2007 sneeuwde het in BsAs (ok, dat was dan wel een unicum) en op dezelfde dag in 2008 liep ik in mijn t-shirt met korte mouwen door de stad en zat op terrasjes. Geen pijl op te trekken dus, maar hoe noordelijker je gaat, hoe meer kans op lekkere temperaturen natuurlijk. In maart kan het overigens nog knap heet en benauwd zijn in Buenos Aires.
Toen ik in Juni 2007 in Buenos Aires aankwam vond ik het tegenvallen qua weer, want het was toch kouder dan dat ik verwacht had! Die sneeuw was een unicum…1e keer toen sinds 100 jaar vertelden mensen mij! Dat was toen één van de koudste winters sinds tijden, dus is meer uitzondering dan regel! In maart kan het soms erg warm zijn, maar over het algemeen goed te doen! Dan zijn toch de warmste zomermaanden net weer voorbij!
Ik weet niet of je ook nog zuidelijker komt dan BA, zo richting El Calefate, maar dat was erg koud toen ik het bezocht in November. Kan je nagaan hoe dat is in Juli!
Groeten,
Patrick